دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه، از آغاز صدور کارت شناسایی هوشمند و جامع طلاب سطح عالی، از اوایل اسفندماه خبرداد.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: صدور کارت شناسایی هوشمند و جامع طلاب مدارس علمیه در حال انجام است و صدور آن برای طلاب سطح عالی حوزه نیز از اوایل   اسفند ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: مدیران مدارس علمیه سراسر کشور می بایست با مراجعه به سامانه "نجما" به نشانی اینترنتی  http://mortn.ir اطلاعات طلاب را کامل کنند تا در روند صدور کارت تسریع صورت گیرد.

مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه همچنین به نحوه ثبت نام طلاب آزاد و غیرمدارس اشاره کرد و بیان داشت: طلاب سطح عالی نیز باید از طریق سامانه "نجما" فرم مورد نظر را تکمیل ‌کنند تا پس از بررسی اطلاعات،  کارت‌‌ها صادر و به مدیریت‌های استانی‌ ارسال ‌گردد و آنان از طریق مدیریت‌ استان ها، کارت خود را دریافت نمایند..

وی با اشاره به ویژگی های کارت شناسایی هوشمند، ابراز داشت: اطلاعات وضعیت نظام وظیفه طلاب و  ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ، احراز هویت طلاب تحت پوشش مراکز آموزشی حوزه‌‌های علمیه، ثبت‌نام و شرکت در امتحانات، حضور غیاب در انواع جلسات، کلاس‌های درس، همایش ها و کنفرانس‌ها، قابلیت اتصال به شبکه شتاب بانکی، امکان واریز شهریه به حساب طلاب، تسهیل در خدمات‌رسانی به طلاب ایثارگر و شاهد، تهیه فیش غذا و استفاده از سلف‌سرویس مدارس علمیه، خدمات اردو‌های زیارتی و غیر زیارتی، هتل‌ها و خدمات سلامت بدنی و ورزشی، از قابلیت های این کارت است.

حجت الاسلام رضوانی نسب اضافه کرد: کارت هوشمند دارای ضریب امنیتی بالا و مورد تایید نیروی انتظامی و نیز غیر قابل جعل است، همچنین احراز وضعیت نظام وظیفه طلاب، معافیت تحصیلی، درخواست صدور گواهینامه و درخواست گذرنامه  از طریق کارت هوشمند امکان پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همه کارت های موجود نزد طلاب، از ابتدای سال 92 جمع آوری و تنها کارتی که در مراکز حوزوی و انتظامی اعتبار خواهد داشت، کارت شناسایی هوشمند خواهد بود.

مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: طلاب باید در تکمیل فرم مربوطه دقت لازم راداشته باشند، به خصوص در درج کدملی؛ چون این اطلاعات از سازمان ثبت احوال، نیروی انتظامی و بانک مرکزی  استعلام خواهد شد واگر اطلاعات اشتباه باشد، کارت صادر نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha