پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

او دادخواه مظلومیت امت اسلام با تمام ملت های مظلوم آن خواهد بود. او از طرف تمام شکنجه شدگان و محرومان و بیچارگان و مادران شهید و زنان بیوه و تمام قربانیان ستم و خشونت به خداوند شکایت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، 20 فررودین سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر از علمای معاصر عراق است که به این مناسبت بخش هایی از اظهارات آیت الله سیدعبدالله الغریفی از علمای بحرین و از دانشاموختگان حوزه علمیه نجف که اخیرا ایراد شده است تقدیم می شود:

نهم آوریل(20 فروردین) سالروز شهادت متفکر بزرگ اسلامی آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر شهیدش بنت الهدی به دست جنایتکاران صدام است. همچنین در نهم آوریل 2003 بود که نظام طاغوتی صدام سرنگون شد و فرجامِ صدام، اعدام به دست شاگردان شهید صدر بود. این است عدالت الهی، که هر چقدر هم که ظلم ستمگران در زمین طولانی شود سرانجام روزی به پایان می رسد و چه پایانی؟

در اینجا نمیخواهم از سرانجام ستمگران در آخرت سخن بگویم که بدترین سرانجام و بدترین سرنوشت و پست ترین فرجام خواهد بود، روزی که مظلومان در پیشگاه پروردگار خود با دستان پرخون ایستاده و خواستار قصاص و انتقام میشوند که «اولین چیزی که خداوند در قیامت به آن رسیدگی می-کند خون است». «در روز قیامت مقتول در حالی که به دست قاتل خود آویزان و سر او به دست چپ قاتل است وارد محشر میشود در حالی که رگهای او به زمین ساییده میشود و میگوید: خداوندا او قاتل من است». حال چه رسد به جایی که حسین فرزند رسول خدا(ص) مقتول باشد؟ و چه رسد به هنگامی که مقتول، مرجع و متفکری بزرگ همچون سید محمد باقر صدر باشد؟ روز قیامت شهید صدر در پیشگاه پروردگار خود چگونه شکایت خواهد کرد؟

گرچه خون شهید صدر و خواهر بزرگوارش بسی بزرگ و عظیم است اما او در روز محشر فقط خون خود را طلب نخواهد کرد بلکه دادخواه مظلومیت یک ملت خواهد بود، که چه بسیار خون هایی که به ناحق بر زمین عراق ریخته شد. بلکه شهید صدر به دادخواهی حق مردم عراق بسنده نخواهد کرد که او شاهد مظلومیت تاریخ خویش است، او دادخواه مظلومیت امت اسلام با تمام ملت های مظلوم آن خواهد بود. او از طرف تمام شکنجه شدگان و محرومان و بیچارگان و مادران شهید و زنان بیوه و تمام قربانیان ستم و خشونت به خداوند شکایت خواهد کرد. شهید صدر تمام خون های به ناحق ریخته توسط ستمگران و سرکشان و گردنکشان را به خدای خویش عرضه خواهد کرد. خون هایی که نزد خداوند بسیار محترم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha