یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 310168
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱

مرحله کشوری مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور راه ‌یافتگان به مرحله نهایی، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران این مسابقات را چهارمین دوره مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: در میان راه‌یافتگان به مرحله نهایی، استان اصفهان با 40 شرکت‌کننده دارای بیشترین تعداد طلاب راه‌یافته به مرحله کشوری است و پس از آن استان‌های تهران با 18 نفر، خوزستان با 14 نفر و یزد با 11 نفر قرار دارند.

وی با بیان این که نتایج این آزمون 12 اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد، افزود: مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران در سطح طلاب پایه‌های دوم تا پنجم مقطع سطح دو (کارشناسی) برگزار می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نفرات اول تا سوم هر یک از پایه‌های تحصیلی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و نفرات اول تا سوم پایه پنجم از شرکت در آزمون ورودی مقطع سطح سه معاف خواهند بود.

با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) شهر قم برگزار شد، اضافه کرد: در این آزمون داوطلبان طی مدت 120 دقیقه به 100 سئوال چهارگزینه‌ای پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مراحل مدرسه‌ای و استانی مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده بود، ابراز داشت: در مجموع 24 هزار و 881 نفر واجد شرایط شرکت در آزمون مرحله مدرسه‌ای بودند که از این میان 24.75 درصد افراد یعنی 6هزار و 158 نفر در مرحله مدرسه‌ای شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه داوطلبان با 70 درصد امتیاز مرحله مدرسه‌ای به مرحله استانی راه یافتند، افزود: بدین ترتیب هزار و 417 نفر یعنی 22.93 درصد شرکت‌کنندگان به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه راه‌یافته‌گان به مرحله کشوری این مسابقات در مرحله استانی توانسته‌اند 65 درصد امتیاز را کسب کنند، گفت: تعداد این طلاب که در مرحله کشوری به رقابت پرداختند، به 149 نفر یعنی 10.16 درصد شرکت‌کنندگان در مرحله استانی بالغ می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha