شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

دین اکثر مردم عراق اسلام است و البته افرادی همچون اسامه بن لادن و دیگر تروریست های تندرو نمایندگان اسلام نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله بشیر نجفی در دیدار با گروهی از مؤسسه دوستی کره به ریاست هان پیونگ دو گفت: از شما میخواهیم از احوال و مشکلات و رنج های این مردم از دولت های ظالم آگاه شوید، دولت هایی که با اسلحه بر مردم حکومت کرده اند و همواره این مردم را در ظلم و محرومیت نگاه داشته اند.

ایشان از این گروه کره ای خواست به بررسی عمیق مشکلات مردم عراق و راه کمک به آنها بپردازند و خاطرنشان کردند: دین اکثر مردم عراق اسلام است و البته افرادی همچون اسامه بن لادن و دیگر تروریست های تندرو نمایندگان اسلام نیستند.

در این دیدار هان پیونگ دو رییس مؤسسه دوستی کره گفت: عراق مورد احترام مردم کره جنوبی است و ما به دنبال بهبود و گسترش روابط میان دو کشور از طریق پروژه های بشردوستانه هستیم.

وی افزود: مؤسسه ما به دنبال گسترش افق های همکاری میان دو کشور در تمام زمینه ها میباشد و تلاش ما بر این است که با توجه به برخورداری عراق از شخصیت های سیاسی و اقتصادی و تجربیات فراوان، بتوانیم به رشد اقتصاد این کشور کمک کنیم.

وی گفت: ما به دنبال تاسیس یک بیمارستان تخصصی در عراق برای درمان بیماری های صعب العلاج و انجام جراحی های پیچیده هتیم و آرزوی من این است که برای تحقق این آرزو، امنیت و ثبات بر عراق حاکم شود.

لازم به ذکر است که مؤسسه دوستی کره با هماهنگی با شیخ همام حمودی رییس کمیته روابط خارجی پارلمان در ماه فوریه 2012 پذیرای 4 کودک عراقی با بیماری های صعب العلاج و همراهان آنها به همراه دو پزشک عراقی شده بود. این مؤسسه همچنین در چند نوبت، هزینه درمان تعدادی از کودکان عراق را متحمل شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha