سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پس از گذشت 24 سال از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، هنوز هم بسیاری از زوایای شخصیتی ایشان ناشناخته باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گرچه در خلال سالیان پس از ارتحال امام خمینی(ره)، درباره ابعاد شخصیتی ایشان بسیار سخن گفته شده اما هنوز هم بسیاری از این ابعاد همچون مساله اخلاص امام (ره) برای بسیاری از مردم به ویژه نسل جوان ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان این که حقیقتاً همه ما مدیون امام(ره) و نهضت الهی ایشان هستیم، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در قرن بیستم بود؛ قرنی که دنیادوستان قدرت طلب می گفتند که دین دیگر قدرت و اثرگذاری ندارد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، تاسیس حکومت دینی را دستاورد بزرگ امام امت(ره) برشمرد و افزود: این مرد بزرگ در  رویکرد نظام حکومتی تحول ایجاد کرد و با نظریه پردازی در این زمینه بحث ولایت ففیه را در جامعه اسلامی تحقق عملی بخشید و ثابت کرد که کار آمدترین نظام سیاسی در جهان، نظام مبتنی برولایت فقیه است.

وی همچنین با تاکید بر این که امواج بیداری اسلامی امروز نشات گرفته از اندیشه های متعالی  امام خمینی (ره) می باشد، خاطرنشان کرد: امام راحل شخصیتی بودند که نظام سلطه و دشمنان اسلام را به زانو درآورد، ولذا بی جهت نبوده و نیست که دشمنان از همان آغاز انقلاب، به تخریب چهره امام و پس از ایشان مقام معظم رهبری روی آوردند، اما به حول و قوه الهی تیرشان به سنگ خورد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پایان بیان داشت: به لطف الهی امروز رهبر معظم انقلاب همچون حضرت امام(ره) کشتی انقلاب را به خوبی به سرمنزل مقصود هدایت می کند و در برابر همه توطئه ها و دشمنی ها ، استوار و باصلابت ایستاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha