شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

بالاخره جمعه انتخاباتی سال 92 نیز فرارسید و مردم بزرگ و انقلابی ایران الحق والانصاف با حضور یکپارچه خود در محل های اخذ رای در سراسر کشور نشان دادند که با وجود یاوه گویی ها و بدسرشتی های دشمنان، همچنان وفادار و پایبند به نظام و انقلاب هستند و ...

اشاره؛

بالاخره جمعه انتخاباتی سال 92 نیز فرارسید و مردم بزرگ و انقلابی ایران الحق والانصاف با حضور یکپارچه خود در محل های اخذ رای در سراسر کشور نشان دادند که با وجود یاوه گویی ها و بدسرشتی های دشمنان، همچنان وفادار و پایبند به نظام و انقلاب هستند و در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، حماسه سازان بزرگ عرصه سیاست این آب و خاک لقب گرفتند.

در یکی از ساعات میانی رای گیری، برای تهیه گزارش از حال و هوای انتخاباتی مردم به چندین شعبه اخذ رای در نقاط مرکزی شهر به ویژه حرم  مطهر کریمه اهل بیت(ع) رفتیم و نظرات روحانیون و  مردم را درباره حماسه بزرگ این آدینه جویا شدیم.

 آنچه در پی می آید، چکیده صحبت های ملت همیشه در صحنه و باورمند به نظام و پاسدار خون شهداست:

 حماسه سیاسی در روز سرنوشت

حجت الاسلام سید حسین هاشمی که رای خود را در صندوق مستقر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) انداخت، با بیان این که روحانیت همواره در خلق حماسه سیاسی پیشقدم بوده است، ابراز داشت: بر اساس یک سنت زیبا و دیرینه ، مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید در ساعات ابتدایی رای گیری با انداختن آرای خود در صندوق های سیار، بهترین الگو برای آغاز حماسه سیاسی ملت در این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز بودند.

وی افزود: علما و مراجع در سخنان خود که از رسانه ها نیز بخش هایی از آن پخش شد، شرکت در انتخابات را بر همه مردم و مسئولان واجب و امری الهی و مورد رضایت خداوند متعال دانسته و همچنین بر لزوم انتخاب اصلح از سوی همگان تاکید نمودند.

 دشمنان هنوز این مردم را نشناخته اند

علی فراهانی، دبیر آموزش و پرورش که در صف طولانی اخذ رای در حرم مطهر ایستاده بود نیز این گونه به طرح دیدگاه خود پرداخت و گفت: دشمنان ما هنوز هم پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب ، این مردم بزرگ و فهیم را نشناخته اند و فکر می کردند که به خاطر برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم با صندوق های رای قهر می کنند، حال آن که مردم ما یک مردم صبور، انقلابی و ولایت مدار هستند و برای حفظ این انقلاب از مال خود که هیچ از جان و آبرو مایه می گذارند.

وی بیان داشت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند هر رای مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی در نهایت رای به نظام جمهوری اسلامی و قانون گرایی است و لذا حضور حداکثری و یکپارچه مردم مساله اول و اصلی کشور است.

مشکلات وجود دارد، اما....!

رضا فضل اللهی ، طلبه پایه هشتم حوزه با اشاره به این که مردم با وجود همه مشکلات و سختی های اقتصادی که دارند، حاضر نیستند دست از آرمان های مقدس انقلابی خود بردارند، اظهار داشت: این مردم همان مردمی هستند که در زمان موشک باران جنگ تحمیلی نیز پای صندوق های رای حاضر شدند و آن روز پای امام و انقلاب ایستادند و امروز هم با این حضور خیره کننده و دشمن شکن خود نشان دادند که پیرو ولی فقیه زمان هستند.

وی ادامه داد: هر کسی که امروز به عنوان رییس جمهور منتخب شناخته می شود، رییس جمهور همه مردم ایران است و باید بکوشد تا گرهی از گره ها و مشکلات مردم ایران را در سایه برنامه ریزی و تدبیر مناسب، ضمن برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی بگشاید.

مسئولان قدردان مردم حماسه ساز باشند

 ابوالفضل عباسی، کاسب قمی نیز با اشاره به این که حضور مردم در انتخابات، همچون 4 سال گذشته یک حضور بانشاط و آگاهانه است، خاطرنشان کرد: حقیقتاً مسئولان کشور ما باید قدردان این مردم بزرگ و فهیم باشند که در همه شرایط پشت و پناه کشور بوده اند؛ به اعتقاد من، هر کاندیدایی از این 6 کاندیدا که رییس جمهور شود نباید مردم و مشکلات آن ها را فراموش کند.

وی با بیان این که امروز مهمترين درخواست مردم از مسئولان و به ویژه رییس جمهور آینده مهار تورم و گراني و تلاش صادقانه برای اشتغال زایی است، گفت: انشاالله با وحدت و همدلی مردم و مسئولان این مشکلات نیز مرتفع می شود و فرد پیروز رقابت های انتخاباتی نیز به وعده های خود برای حل مشکلات و کمبودها، جامه عمل می پوشاند.

جایگاه مهم رییس جمهور در قانون اساسی

رسول کاظمی، دانشجوی رشته حقوق نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کار رییس جمهور بر اساس قانون اساسی گفت: رییس جمهور فردی است که مسئول اجرای قانون اساسی می باشد و خود را در پیشگاه خدا و ملت و رهبری موظف به حراست از اصول مترقی قانون اساسی به عنوان میثاق ملی می داند.وی اضافه کرد: رییس جمهور بر اساس قانون اساسی، نفر دوم کشور و مسئول قوه مجریه می باشد و اختیارات فراوانی برای حل مشکلات کشور دارد که باید بتواند به خوبی از همه ظرفیت های قانون اساسی بهره ببرد.

کاهش مشهود بداخلاقی های انتخاباتی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا موسوی نیا، شهروند 44 ساله قمی با اشاره به این که در این دوره از انتخابات خوشبختانه نسبت به دوره قبل، کمتر شاهد بداخلاقی های سیاسی بودیم، اظهار داشت: به لطف الهی امروز مردم ما با بصیرت‌تر از گذشته در صحنه حضور دارند و به خوبی سره را از ناسره تشخیص می دهند.

وی همچنین ضمن اشاره به حماسه بزرگ ملت، افزود: امیدواریم به فضل الهی امروز کاندیدایی رای بیاورد که حقیقتاً ولایت مدار وانقلاب باشد و برای حل مشکلات مردم فکر و برنامه عملیاتی داشته باشد.

شور سیاسی در اردوگاه رای اولی ها!

علیرضا رحیمی، دانش آموز رای اولی نیز با اشاره به این که حضور در انتخابات نشانه هویت و رشد فکری افراد است، گفت: به نظر من هر کسی که در انتخابات شرکت نکند، پیش از هر چیز به خودش و سرنوشتی که در انتظار اوست، ظلم کرده و از آن سو کسانی که در انتخابات شرکت می کنند نشان می دهند که برای خود و جامعه شان احساس دغدغه و مسئولیت دارند."نه " به دشمن.

محسن موسی لو ، کارمند یکی از ادارات دولتی قم  نیز با بیان این که 24 خردادماه ، مردم ایران "نه " بزرگ دیگری به دشمنان نظام و انقلاب و در راس آن ها آمریکا و اسراییل گفتند، اظهار داشت: به نظر من امسال تلویزیون امکان خوبی برای دیده شدن کاندیدها فراهم کرد و در کل مناظره‌ها فرآیند انتخابات و شور و شوق آن را جدی‌تر و عرصه رقابت را نیز شفاف‌تر کرد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و دلسوزان نظام معیارها و ملاک های کاندیدای اصلح را به خوبی برای مردم تبیین کردند، گفت: امروز روزی است که مردم ما در یک حماسه بزرگ و در سایه بینش و بصیرت انقلابی خود، فرد اصلح را برمی گزینند و سکان اداره کشور به مدت 4 سال را به او می سپارند.

مشارکتی با بیش از 70 درصد

عباس مرتضایی فر، فروشنده لوازم خانگی در بازار قم نیز با بیان این که امروز به نظر من مشارکت مردم بالای 70 درصد خواهد بود، تصریح کرد: دشمنان از چند ماه پیش از انتخابات سعی می‌کردند با ایجاد یاس و ناامیدی مردم را از انتخابات دلسرد کرده و از حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی که اصلی‌ترین رهنمود مقام معظم رهبری در سال جاری است جلوگیری کنند، اما مردم ما امروز نشان دادند که در هر شرایطی دست از پشتیبانی و حمایت نظام و انقلاب برنمی دارند.

گزارش: سید محمد مهدی موسوی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha