یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 315865
۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۵

خبرهای رسیده از نجف حاکی از پیشرفت مراحل مسقف سازی صحن امام حسین علیه السلام در آستان مقدس علوی به وسیله سایبان های بزرگ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کادر مهندسی و فنی وابسته به آستان مقدس علوی که مسؤول پروژه مسقف سازی صحن مطهر حرم امام حسین علیه السلام هستند، مراحل نهایی مسقف سازی این صحن به وسیله چترهای بزرگ را انجام دادند.

مهندس علاء دوش مسؤول بخش مهندسی و فنی این پروژه گفت: پروژه مسقف سازی صحن حرم امام حسین(ع)که مساحت آن به 10 هزار متر مربع میرسد با تلاش مشترک تولیت آستان مقدس و بخش مهندسی و شرکت مجری طرح، به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.

علاء دوش افزود: عملیات نصب ستون های اصلی سایبان ها انجام شده و ارتفاع هرکدام از این ستون ها 18 متر و وزن هرکدام 11ـ12 تن میباشد.

 وی گفت همچنین عملیات نصب پل های رابط میان این سایبان ها نیز به مرحله نهایی رسیده است.

مهندس علاء دوش افزود: پارچه به کار رفته در این سایبان ها از جنس غیر قابل اشتعال و ضد آب می باشد و عمر آن به 30 سال میرسد.

مسؤول بخش مهندسی و فنی گفت: این پروژه همزمان با خدمات دیگری برای خدمت رسانی به زائران محترم صورت گرفته که از این میان میتوان به پروژه مفروش کردن صحن با سنگ مرمر و تجهیز صحن به دستگاه های خنک کننده و بلندگوها و نمایشگرهای بزرگ اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha