دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 318030
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵

تقوا و پرهیزکاری باعث جلوگیری از هرگونه انحراف در زندگی انسان‌ها می‌شود به طوریکه امروزه می بینیم جوامعی که بی تقوا هستند از مسیر اصلی خود منحرف شده و به بی راهه می روند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین علی ربانی در ادامه مباحث خود در بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی با رویکرد سبک زندگی اسلامی طی سخنانی به تبیین جایگاه زن در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: تربیت فرزندان سالم، موجب داشتن جامعه سالم می شود که در این امر مهم نقش کلیدی با زن است

وی افزود: مادران جامعه اسلامی کسانی هستند که در راستای تربیت فرزندانی صالح و مومن نقش بیبدیل و مهمی دارند و نباید از این جایگاه و مقام خود غافل باشند.

این استاد حوزه از تقوا به عنوان بهترین لباس و پوشش یاد کرد و گفت: تقوا و پرهیزکاری باعث جلوگیری از هرگونه انحراف در زندگی انسان‌ها می‌شود به طوریکه امروزه می بینیم جوامعی که بی تقوا هستند  از مسیر اصلی خود منحرف شده و به بی راهه می روند.

به گفته وی، تقوا زیباترین پوششی است که رعایت آن از سوی والدین در تربیت فرزندان بسیار نقش آفرین و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گلپایگانی بر ضرورت تدوین سبک زندگی دینی ویژه زنان تاکید کرد و ابرازداشت: در دین اسلام نکات بسیار مهمی در رابطه با نحوه رفتار و کردار زنان برای دست‌یابی به رستگاری وجود دارد که ضروری است این نکات گردآوری شده و در اختیار بانوان جامعه اسلامی قرار داده شود.

وی با تاکید بر توجه توامان به زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: امروزه افراد  به شدت وابسته به جامعه بوده و از آن تاثیر می‌پذیرند برهمین اساس شخصیت فرد، نگرش و دانش و روش او تحت تاثیر هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی هم چنین در ادامه سخنان خود در مصلای امام خمینی (ره)، به بیان نکاتی پیرامون نقش و روش اسلام در تولید سبک زندگی و مباره با آداب و روش های غیر انسانی و غیردینی پرداخت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha