سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

امام جمعه اهل‌سنت روانسر: استکبار جهانی با ترس و واهمه‌ای که از وحدت و همبستگی امت اسلامی دارد، در صدد تفرقه افکنی و ایجاد درگیری‌های قومی است.

ماموستا ملا عبدالله غفوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، با بیان این مطلب، اظهارداشت: مسئله مشهور " تفرقه بینداز و حکومت کن"، موضع واضح و مسلم دشمنان اسلام است، در حالی که وحدت، مایه عزت، اقتدار و بقاء جامعه و سعادت انسان‌ها می‌باشد.

امام جمعه روانسر در ادامه افزود: امروز دشمنان اسلام نظاره‌گر وحدت بین مسلمین هستند که این مسئله دردی رنج آور بر قلوب آنان وارد می‌کند و موجب ناراحتی دشمنان اسلامی است.

وی با اشاره به خدمات شایان نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب به مناطق اهل تسنن، گفت: مردم اهل سنت نیز در بدو پیروزی انقلاب اسلامی به آرمان های امام راحل لبیک گفته و در براندازی طاغوت، 8 سال دفاع مقدس و همچنین عرصه های مختلف کشور از جمله  انتخابات حضور فعال داشتهاند؛ جمهوری اسلامی نیز مردم اهل سنت را از خود دانسته و خدمات چشمگیری به این مردم ارائه داده است.

امام جمعه روانسر در ادامه با بیان این که  امروز حوزه‌های علمیه کشور، وظیفهای سنگین و خطیر در قبال مردم دارند افزود: طلاب و مدرسین باید با آگاهی از مسائل فقهی، اجتماعی و توحیدی و به خصوص مسائل روز جامعه  مردم را هدایت کنند.

این خطیب جمعه تاکید کرد: با القاء ارزش‌های اسلامی، مبانی دینی و اخلاق کریمه به جوانان می‌توان جوانان گرفتار در دستان دشمنان شیطان صفت را آزاد کرد.

 وی در پایان دوری از قرآن و سنت مسلم رسول الله(ص) و عدم توجه به توصیههای رهبران دینی را از جمله عوامل مهم ایجاد تفرقه در جوامع عنوان کرد تاکید کرد: همگان باید با تبعیت از مقام معظم رهبری در حفظ وحدت تلاش کنیم زیرا عدم توجه به منویات رهبر انقلاب موجبات تفرقه را در جامعه فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha