جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با انتقاد از کم رنگ شدن حیا و عفت در جامعه، گفت محبان دروغین امام حسین(ع) را به شهادت رساندند؛ محب واقعی اهل بیت(ع) با اعمال و رفتار، ادعای خود را اثبات می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شب پنجم ماه محرم،‌ در جمع سوگواران عزای حسینی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم، با اشاره به این که برخی فقط ادعا می کنند که محب و پیرو اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: محب واقعی با اعمال و رفتار، ادعای حقیقی خود را اثبات می کند.

وی با تاکید بر این که کربلا میدان مدعیان پیروی از امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: این افراد گوشواره دختران بنی هاشم را می کشیدند و از سویی دیگر  از روی دلسوزی اشک می ریختند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) افزود: باید مراقب ادعاهای شیعه گری خود باشیم؛ چرا که امام زمان(عج) در غربت است و شرایط برای حضورشان فراهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که مدعیان و محبان دروغین، امام حسین(ع) را شهید کردند، ابراز داشت: سیره امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) باید در زندگی ما پیاده شود و خود را نشان دهد.

وی با بیان این که باید در زندگی به اصل حریت توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از خصوصیات ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام حسین(ع) حریت و آزادگی است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که بین آزادی دینی و غربی تفاوت زیادی وجود دارد، تصریح کرد:  آزادی غربی شامل بی بند وباری، بی عفتی، بی حیایی و در یک کلمه آزادی از بندگی خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که آزادی اسلامی حیا، عفاف، زیر بار زور نرفتن و توجه به اصول انسانی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا به دشمنان فرمود اگر دین ندارید و پیرو من نیستید، حداقل آزادگی داشته باشید و شما با من جنگ دارید، فرزندان و زنان چه گناهی کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، افزود: وفاداری، حیا، تدبیر، خوش خلقی و آزادی پنج صفتی هستند که اگر یکی از آن ها در انسان نباشد، زندگی ناقص است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم تقویت حیا در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: بی حیایی موجب بدحجابی و افزایش روابط دوستی بین دخترها و پسرها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر این که چکیده سخن تمام انبیا این است که انسان با بی حیایی هر کاری را انجام می دهد، افزود: الکل، موسیقی، فیلم های مبتذل و ماهواره حیا را در جامعه از بین می برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha