سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

طلبه حوزه علمیه اصفهان و مربی ورزش حرفه‌ای رزم آوران، با اشاره به این که ورزش حرفه ای و آموزش های حوزوی، منافاتی با یک‌دیگر ندارد، گفت: افتخار می کنم که از طریق مربی‌گری ورزش های حرفه‌ای، یکی از افراد موثر در جذب جوانان برای ورود به حوزه علمیه بوده‌ام.

حجت الاسلام محمد صادق عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار داشت: مطابق فرموده امیرالمومنین حضرت علی (ع) در دعای کمیل که فرمود؛ (قو علی خدمتک جوارحی» از سنین نوجوانی بنای زندگی خود را براین  اساس گذاشتم که سلامتی و سالم بودن جسم را در کنار دیگر فعالیت‌هایم، از جمله آموزش دروس حوزوی، مدنظر قرار دهم .

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب که ورزش برای جوانان لازم و برای پیرمردان واجب است، بیان داشت: در دنیای کنونی این مسئله را بسیار مشاهده می‌کنیم که برخی دوستان، در مدارج علمی نهایت کمال را طی می کنند، اما در کهنسالی، دچار ضعف بدنی، نابینایی و ضعف شنوایی شده، نمی توانند علم خود را به درستی به جامعه ارائه کنند.

این طلبه حوزه علمیه اصفهان با اشاره به انجام ورزش های حرفه ای در کنار آموزش دروس حوزوی تصریح کرد: پدر من که سابقه فعالیت های رزمی داشت، مشوق من در این زمینه بود و من از دوره راهنمایی با تکواندو فعالیت های ورزشی خود را آغاز کردم که پس از ورود به حوزه علمیه اصفهان همچنان فعالیت ورزشی خود را ادامه دادم.

وی اضافه کرد: در آن زمان گاهی دوستان کم لطفی هایی به من داشتند؛ چراکه هنوز انجام این گونه ورزش ها، آن هم به شکل حرفه ای، در میان طلاب جا نیفتاده بود، اما اکنون در مرکز، واحدهای ورزش داریم و  از طلاب در این زمینه حمایت‌های خوبی نیز می‌شود.

حجت الاسلام عبدالملکی با اشاره به فعالیت‌های مختلف ورزشی خود اظهار داشت: در رشته های رزمی تکواندو، ووشو، پارکور، بوکس ، کشتی و تیراندازی  زیر نظر مربیان مجرب و بین المللی فعالیت داشته ام و مقام هایی نیز کسب کرده ام.

وی اضافه کرد: تمام این موارد را کنار ورزش اصلی خود که سبک رزم آوران است، دنبال کرده ام که این ورزش ایرانی، از سال 57 توسط استاد بزرگ مجید رجایی بنا نهاده شده که از لحاظ تکنیک  و فن، از دیگر ورزش ها، به ویژه ورزش های رزمی شرقی و آزاد چیزی کم ندارد.

 16 سال فعالیت در سبک رزم آوران

این طلبه حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: 16 سال است که این ورزش را دنبال می‌:نم؛ در سال 79 گواهی مربیگری خود را در این زمینه نموده‌ام و الان 12  سال است که به عنوان مربی در این رشته فعالیت دارم.

وی در ادامه  افزود: در این رشته در سال های گذشته مقام نخست استانی را کسب کرده ام و دو مقام نخست و یک مقام دوم و سوم در سطح کشوری حاصل فعالیت های من در این رشته است.

 عبدالملکی در پاسخ به این سئوال که آیا ورزش، وقفه و یا مشکلی در راه آموزش های طلبگی وی ایجاد نکرده، بیان داشت: زمانی که بدن و روحیه انسان سالم باشد، باعث تمرکز بهتر بر فعالیت‌های مغزی همانند درس خواندن می شود و تاکنون که چهار سال از آموزش دروس خارج حوزوی من می‌گذرد در زمینه درسی موفقیت بسیار داشته ام و ورزش به من برای ایجاد روحیه مضاعف در راه درس خواندن، کمک بسیار کرده است.

عبدالملکی ادامه داد: از دیدگاه  خودم یکی از موفق ترین افراد طلبه در جذب افراد به حوزه علمیه بوده ام و 35 نفر از شاگردان ورزشی من اکنون طلبه هستند و به این موضوع افتخار می کنم.

وی با توصیه به طلاب برای انجام فعالیت‌های حرفه ای ورزشی ابراز داشت: تحرک بدنی به یقین برای هر کسی لازم و ضروری است و انجام فعالیت‌های ورزشی و طلبگی منافاتی با یک‌دیگر ندارد و مانعی بر سر راه دیگر کارها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha