چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک ‌کاشانی در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان گفت: پیروی از هوای نفس، خاستگاه فتنه‌گران 88 شد و متاسفانه عده‌ای از این هوای نفس پیروی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان به مناسبت سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: اگر در شرایط کنونی به کشورهای منطقه و جهان بنگریم، شاهد وجود فتنه‌هایی هستیم که دامن جوامع اسلامی و مسلمانان را گرفته است.

وی بیان داشت: سقوط جوانان در دامن فحشا و متلاشی کردن خانواده‌های مذهبی از جمله فتنه‌های جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق روایتی از امام علی‌(ع) هر کسی آتش فتنه را روشن کند، خود گرفتار آن خواهد شد، شک نکنید که اسرائیل و آمریکا با روشن کردن آتش فتنه‌ها در جوامع اسلامی خود را به آتش می‌کشند.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌(ع) در خطبه 50 نهج‌البلاغه با اشاره به خاستگاه‌های فتنه می‌فرماید پیروی از هوای نفس از خاستگاه‌های ایجاد فتنه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک افزود: بدعت‌هایی که امروز در دل مسایل دینی بوجود آمده از جمله نقش‌های قبیح وهابیت و بهائیت است،که  این گونه فتنه‌ها  سهمگین و خطرناک است.

وی بیان داشت: هوای نفس خاستگاه فتنه‌گران 88 بود و عده‌ای از این هوای شیطانی پیروی کردند و آن وقایع جسارت‌بار را به وجود آوردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس متذکر شد: طبق روایتی از حضرت علی‌(ع) مدیران ایجاد کننده فتنه، در جامعه اسلامی تردید و شک ایجاد می‌کنند و سعی در ترویج تردید نسبت به مسئولان نظام و اصول انقلاب در بین مردم  دارند.

وی اذعان داشت: دومین نکته‌ای که مدیران فتنه انجام می‌دهند اختلافات قومی، مذهبی و دینی است،  همچنین بین مردم و ولایت اختلاف ایجاد می‌کند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس اظهار داشت: امروز برخی از فتنه‌گران سال 88 در حال تحرک و حضور در بدنه اجرایی کشور هستند و از جمله برنامه‌های آتی آنها گرفتن مجلس دهم در انتخابات آتی است.

وی تاکید کرد: ظلم‌ها و جسارت‌هایی که در فتنه 88 در بیت‌المال و مردم شد در تاریخ و اذهان عمومی ثبت و ضبط شده است و هرگز از ذهن‌ها بیرون نمی‌رود.

نماینده مردم اصفهان ابراز داشت: از جمله اصول و خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی این جمله است«جنگ جنگ تا رفع فتنه و باطل در جهان»

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک با بیان این‌که فتنه بزرگتری در راه است  گفت: فتنه جدیدی با پوشش مذهبی و اسلامی و حب اهل‌بیت‌(ع) و با داشتن حرکات حساب شده‌ای و همچنین استفاده از چهره‌های مذهبی و شناخته شده برای ملت به صورت آرام در حال استحاله فرهنگی این کشور است.

وی در پایان اظهار داشت: حماسه 9 دی یعنی پیروزی بصیرت بر فتنه، نه دی یعنی میثاق با ولایت یعنی وحدت امت با ولایت حماسه نه دی خنثی کننده توطئه‌های دشمن و خائنان به این نظام و انقلاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha