جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 325930
۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶

تروریسم این روزها تلاش میکند با پوشیدن لباس اسلام، خود را به عنوان یک مساله و جریان مذهبی معرفی کند، اما در این زمینه شکست خورده و مشایخ اهل سنت حکم به تکفیر آنها داده اند. داعش و جبهه النصرة ربطی به اسلام و اهل سنت ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در مورد نفوذ عناصر گروه موسوم به داعش در استان های اطراف صحرای الانبار هشدار داد و گفت: هدف از جنگ علیه تروریسم، جنگ علیه یک طایفه خاص نیست.

وی ضمن استقبال از موضع گیری اخیر الازهر علیه وهابیت در مصر، این موضع گیری را بسیار مثبت قلمداد کرد و افزود: تروریسم این روزها تلاش میکند با پوشیدن لباس اسلام، خود را به عنوان یک مساله و جریان مذهبی معرفی کند، اما در این زمینه شکست خورده و مشایخ اهل سنت حکم به تکفیر آنها داده اند. داعش و جبهه النصرة ربطی به اسلام و اهل سنت ندارند.

وی ضمن استقبال از موضع گیری الازهر در برابر تروریسم و وهابیت و اعزام 12 هزار دختر و پسر جوان به مناطق مختلف مصر برای آگاهی بخشی به مردم در این زمینه، گفت: الازهر بر این باور است که تفکر وهابیت منجر به الحاد و کفر میشود و سخنگوی رسمی الازهر تاکید کرده که اندیشه وهابیت به خاطر عدم تناسب و سازگاری با سرشت انسان منجر به کفر و الحاد میشود.

سید قپانچی افزود: تفکر وهابی شعار توحید میدهد، اما در واقع منجر به شرک میشود، زیرا مبتنی بر پلیدی و تاریکی است. ایشان این موضع گیری جدید در مصر پس از تلاش برخی برای همسو کردن الازهر با تفکر وهابیت را تحولی بزرگ دانست که در راستای ترویج تفکر معتدل در مصر میباشد.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه برخی شاخه های اخوان المسلمین وارد وهابیت شده اند، گفت: این از فضل خداوند متعال بود که امروز حقانیت دیدگاهی که شیعه سال ها است آن را ارائه کرده مبنی بر ضرورت مواجهه با اندیشه تکفیری، برای همه روشن شده و الازهر نیز امروز به این مبارزه پیوسته است.

حجت الاسلام قپانچی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته(6دی 1392) تاکید کرده بود که وهابیت نخواهد توانست عراق را به سوریه دیگر تبدیل کند و ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر اردن در سفر به عراق خواستار تطهیر تفکر اخوانی از تفکر تکفیر و ترور شده بود.

حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده مراجع کربلا نیز روز جمعه تاکید کرد که مبارزه با نیروهای پلید تروریست یک وظیفه ملی است که بر دوش همه قرار دارد و مختص یک طایفه خاص نیست.

وی ضمن تاکید بر ضرورت دوری همگان از اقدامات طایفی و تجاوز به حقوق شهروندی قانون اساسی تاکید کرد که ثبات سیاسی و اجتماعی امروز کشور مرهون احترام متقبال میان آحاد جامعه است. ایشان همچنین خواستار فراهم شدن زمینه مناسب برای اجرای انتخابات پارلمان آینده شد.

فرمانده عملیات الانبار روز جمعه اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک گروه 150 نفری از تروریست ها را در منطقه عامریه فلوجه بمباران کرده اند. وی همچنین از رصد عناصر تروریستی داعش در برخی مناطق استان الانبار خبر داد.

فرمانده نیروهای پلیس الانبار هم روز جمعه از انتشار نیروهای ویژه در تمام شهرهای استان خبر داد.

وی گفت: نیروهای عشایر هم برای اجرای قانون به کمک نیروهای امنیتی آمده اند و به هیچ گروه مسلحی اجازه عرض اندام در خیابان ها را نخواهند داد. شورای امنیت استان هم علام کرده که اوضاع امنیتی با ثبات است و نیروهای پلیس محلی کاملا بر اوضاع مسلط هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha