سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت  الله شبستری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: همانگونه که جوانان ما زبان انگلیسی را صحبت می کنند باید محاوره زبان عربی را یاد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، دوشنبه شب در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: همانگونه که جوانان ما زبان انگلیسی را صحبت می کنند باید محاوره زبان عربی را یاد بگیرند.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: کتاب قرآن کتاب دینی و کتاب جهانی مسلمانان است و باید نسبت به یادگیری زبان عربی تلاش کنیم تا معانی آن را درک کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه تلاوت قرآن در منابع دینی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم خانه ها را نورانی می کند، در روایت وارد شده که قبل از خواب و بعد از نماز صبح چند آیه از قرآن کریم تلاوت شود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه درجات بهشت به تناسب درجات حفظ قرآن است، خاطرنشان کرد: در بهشت گفته می شود قرائت کن و به درجات بالاتر برو، خوشبختانه استان آذربایجان شرقی از نظر حفظ قرآن کریم در جایگاه خوبی است اما کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امروزه چندصدهزار نفر نوجوان و جوان در مسابقات ورزشی شرکت می کنند، ما نباید به تربیت چندهزار حافظ قرآن کریم بسنده کنیم و باید به گونه ای باشد که جذابیت قرآن نیز به نسل جوان چشیده شود.

وی یادگیری قرآن را مقدمه عمل به قرآن دانست و اظهار داشت: قرآن انسان را به بهترین راه ها هدایت می کند، قرآن حلال مشکلات اقتصادی و مشکلات سیاسی و فرهنگی ماست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه عمل به قرآن را یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: آتش فساد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی،کشور را فراگرفته بود و امام خمینی(ره) و مردم با تبعیت از قرآن کریم و اطاعت از ولی فقیه،حکومت اسلامی را در کشور حاکم کردند.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: اطاعت از ولی فقیه باعث تداوم انقلاب اسلامی شده است، اگر سایه ولایت فقیه در کشور ما نبود سرنوشت ما به سرنوشت کشورهای منطقه دچار می شد، این منادی رحمت است که کشور را یکپارچه نگه داشته است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ولایت فقیه هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در حفظ وحدت و تداوم پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته و دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha