دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به حمایت مراجع از پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه حج گفت: دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و پاسخگویی به شبهات از موضوعات مورد تاکید مراجع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، امروز در نخستین همایش «مسعای قلم»، در قم، ضمن گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و هفته معلم، با اشاره به اهتمام بعثه مقام معظم رهبری به تدوین و انتشار آثاری با موضوع حج و زیارت، گفت: تا قبل از سال 71 کتاب های با موضوع حج و زیارت به تعداد انگشت شمار بود، ولی با عنایت خداوند متعال و اهل بیت(ع)، امروز تنها در حوزه حج، بیش از هزار اثر تالیف شده است؛ البته در خارج از بعثه نیز آثار فاخری انتشار یافته است.

 وی با بیان  که تلاش شده که کتاب ها کاربردی و سودمند به حال عموم باشد، ابراز داشت: باید برای کاربردی کردن کتا بها به منابع دیگر رجوع می‌کردیم، ولی امروز کتاب‌های متعددی در موضوعات مختلف حج وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بیان داشت:در پژوهشکده حج و زیارت غنی‌ترین کتابخانه حج را داریم و فراهم کردن کتاب‌های حج همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج وزیارت بابیان این که یک سلسله از اشتباهات تاریخی را شناسایی کردیم گفت: تحقیقات و بررسی‌ها، بسیاری از این اشتباهات را از بین برده و ما را از اشتباه خارج کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هر سال حدود 100 اثر تولید می‌کنیم و همچنین پنج جلد دانشنامه حج و حرمین شریفین منتشر شده است و جلد ششم آن نیز در حال آماده‌سازی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج وزیارت با بیان این که در پژوهشکده حج و زیارت سه مجله علمی داریم افزود: زمینه برای کارهای تحقیقی فراهم شده است و امیدواریم که با عنایت پژوهشگران کارهای فاخری ارائه دهیم.

وی موضوع دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و پاسخگویی به شبهات را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مورد تحقیقات متعددی انجام شده و به زبان‌های دیگر نیز ترجمه می‌شود و مراجع تقلید نیز در این مورد بسیار همکاری می‌کنند و امیدواریم که با گسترش تحقیقات بتوانیم آثار ارزشمند دیگری نیز ارائه کنیم.

 انتهای پیام 16/316

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha