دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 330925
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
خبر گزاری حوزه

شیخ قبانی بر ضرورت همزیستی دائمی در سوریه با هدف رهایی از اختلافات مورد نظر فتنه جویان تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمد رشید قبانی مفتی لبنان در سخنان خود در نشست معنوی ملی مسیحی اسلامی که در بکرکی برگزار شد گفت: مردم لبنان باید همواره به فکر همکاری و تفاهم و زندگی مشترک با مردم سوریه باشند تا مردم لبنان در سایه این همزیستی و مسالمت از اختلافات مورد نظر فتنه جویان و تفرقه و دودستگی رهایی یابند.

وی گفت: در این زمینه مسؤولیت سنگینی بر دوش همه به ویژه بزرگان دینی قرار دارد تا همکاری و محبت را رفتار روزانه زندگی خود و مردم قرار دهند.

شیخ قبانی در این نشست بر ضرورت همزیستی دائمی در سوریه با هدف رهایی از اختلافات مورد نظر فتنه جویان تاکید کرد.

خاطر نشان می شود جریانات نزدیک به سعد حریری فتنه انگیزی های فراوانی در سه سال اخیر در لبنان و سوریه داشته اند اما مفتی اهل سنت لبنان، آنگونه که سعد حریری توقع داشته با آنها همراهی نکرده و حتی در مواردی همچون اقدامات تفرقه افکنانه احمد الاسیر موضع مخالف گرفته است؛ موضوعی که جریان سعد حریری و طیف های افراطی اهل سنت لبنان را از شیخ قبانی آزرده خاطر کرده است.

چندی قبل سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که هم اینک بسیار از گروه ها و شخصیت های اهل سنت به حقیقت ماجرا در سوریه پی برده و دست از حمایت تکفیری ها در این کشور برداشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha