سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام نظری شاهرودی

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: هدف آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای، تداوم تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران است.

 حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نتیجه حاصل از مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در وین، ابراز داشت: نتیجه این دور از مذاکرات از قبل هم معلوم بود، چرا که طرف غربی به خصوص آمریکایی ها به دنبال کارشکنی بودند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه افزود: در واقع غربی ها نمی خواهند تحریم ها علیه ملت ایران برداشته شود و یک توافق جامع و منصفانه شکل بگیرد، براین اساس در مسیر مذاکرات سنگ اندازی می کنند.

وی همچنین با اشاره به عدم صداقت آمریکایی ها، تصریح کرد: آن ها در قضایای تحریم عراق در زمان صدام هم نشان دادند که دروغ می گویند، چرا که هفت سال بعد از اعدام ذلیلانه صدام هم تحریم ها علیه این کشور را ادامه دادند و اساساً اهداف شوم خود را دنبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی اضافه کرد: هدف آمریکایی ها، تداوم تحریم علیه ایران است تا محدودیت های درآمدی برای ایران انجام شود مسئولان ما نتوانند در حوزه های دارای فوریت همچون سرمایه گذاری در پارس جنوبی تحرک آنچنانی داشته باشند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: البته خود غربی ها از تحریم ایران بیشتر ضرر می کنند، ضمن آن که با این وضعیت، روابط ایران و روسیه باید از حیث معاملات نفتی گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به تحولات اوکراین و در مضیقه قرار گرفتن اروپایی ها در زمینه تامین انرژی در صورت تشدید بحران با روسیه، بیان داشت: در صورتی که مشکل هسته ای ایران حل نشود و از آن سو آمریکایی ها فقط دنبال یکجانبه گرایی باشند، احتمال کوتاه آمدن اروپایی ها در مذاکرات هسته ای وجود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha