پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
یی

خبرگزاری حوزه: همایش بین المللی جایزه بزرگ پيامبر اعظم(ص) که با هدف مقابله با لابی صهیونیستی که در تلاش برای برای دین زدایی و تقدس زدایی در جهان است، راه اندازی شده بود با استقبال کم نظیر اندیشمندانی از سراسر کشور و جهان روبرو شد

 گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعضای شورای سیاست گزاری، مدیران و مدعوین همایش، حکایت از آن دارد دغدغه مشترک آنان، زدودن نگاه غیرواقعی درباره ادیان به ویژه اسلام و پیامبر گرامی است.

بنابراین اصلی ترین هدف، استفاده از ظرفيت پژوهشگران، متفكران، نويسندگان و هنرمندان براي مقابله با اهانت‏ها به اسلام و ساحت مقدس پيامبر(ص) است. ترکیب جمعیتی همایش نشان دهنده حضور مردان و زنانی با اندیشه ها و باورهای مختلف اعم از مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی است که همگی جزو اندیشمندان و صاحب نظران عملگرای دغدغه مندی هستند که تلاش دارند سلطه گروه های قدرت و ثروت ضد دینی و ضد اخلاقی بر جهان را خاتمه بخشند. برای آشنایی دقیق‌تر با این همایش، گفتگویی با یک طلبه نویسنده یک امام جماعت و مدرس حوزه علمیه اهل تسنن کردستان ایران داشتیم.

سید محمد محسنی طلبه مدرسه فیضیه قم است که از درس حضرات آیات وحید خراسانی، جوادی آملی و ... بهره می گیرد. وی مقاله ای تحت عنوان «ادبیات جهانی و تعامل انسان در رابطه با تکریم پیامبران» نگاشته که مورد پذیرش همایش پيامبر اعظم(ص) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان هر دین، جایگاه والایی دارند وحتماً انسان های بزرگی هستند، گفت: باید به آنها احترام گذاشت و برای تکریمشان از سینما و ادبیات به خوبی بهره گرفت.

محسنی با مؤثر دانستن همایش هایی از نوع پيامبر اعظم(ص) گفت: حضور نویسندگان، ادبا و متفکرینی از سراسر جهان در این همایش، می تواند در پیشبرد آن بسیار مؤثر باشد.

وی که مشخص بود از حضور در این برنامه و هم کلامی با متفکرینی مانند طالب وارثی، پروفسور مايكل جونز، پروفسور كلوديا موتي، امير سليمان، پروفسور كوين بريت، ايوان ريدلي و شاعر پرآوازه ای مانند امیر سلیمان بسیار خوشحال است، خطرنشان کرد: باید از رسانه های مختلف اعم از سینما و تلویزیون و هنرهایی مانند شعر و ادبیات برای مقابله با هتاکی به ساحت دین و معرفی هرچه دقیق‌تر اندیشه اسلامی و حضرت محمد (ص) استفاده کنیم.

سید حسن حسینی، مدرس حوزه علمیه سنندج و امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء این شهر هم  با اشاره به جایگاه بی نظیر پیامبران در بسط و توسعه اندیشه محبت در میان مردم گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی اثری بسیار زیادی در آشنایی دقیقتر مردم سراسر جهان با اندیشه های ناب محمدی دارد.‌ وی ادامه داد: این برنامه جواب ردی است به صهیونیست ها  و مخالفان پیامبر و قرآن.

مدرس حوزه با موفق خواندن همایش پیامبر اعظم (ص) گفت: برای شناخت دقیق قرآن و اسلام باید کتب معتبری به زبان های مختلف نوشت تا مردم به ویژه جوانان با ندای وحیانی اسلام آشنا شوند.

 او افزود: وقتی مردم به درستی با اسلام آشنا شوند، برایشان از عسل، شیرین تر خواهد بود.‌

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء با اشاره به اهمیت کار رسانه ای در جهان امروز گفت: باید از ظرفیت رسانه هایی مانند سینما و تلویزیون برای گسترش اینکه اسلام، دین محبت و مهربانی است، نهایت استفاده را برد.

مرتضی خواجوند سریوی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha