پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
عباس صالحی ارشاد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که زنگ خطر نشر حوزه دین به صدا درآمده است، تصریح کرد: متأسفانه آمار نشر کتب دینی رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید عباس صالحی، امروز در نشست صمیمی با ناشران استان قم، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان این که باید به صورت متمرکزتری در حوزه نشر دینی دین تلاش کنیم، گفت: قم به عنوان مرکز اصلی حوزه دین از جایگاه ویژه ای برخوردار است و وجود 494 ناشر فعال در قم بیانگر این مطلب می باشد.

وی، قم را به عنوان مهد فرهنگ دینی خواند و افزود: حوزه کتاب در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در این خصوص گام های مهمی برداشته شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که زنگ خطر نشر حوزه دین به صدا درآمده است، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که آمار نشر کتب دینی رو به کاهش است که باید این موضوع را جدی بگیریم.

صالحی، کمک به غنای محتوای انتشارات حوزه دین را در ارتقای این عرصه مؤثر دانسته و گفت: با متمرکز شدن نشر حوزه دین در قم، بررسی کتاب های دینی در این شهر صورت می گیرد تا منبع و مرکز حرکت دینی در کشور باشد.

وی با بیان این که قم پایتخت فکری جهان اسلام است، یادآور شد: به همین منظور باید شأن آن حفظ شده و از استعدادهای موجود در این شهر استفاده شود.

این فعال فرهنگی به نیاز حوزه کتاب دین به پشتوانه فکری و پژوهشی اشاره کرد و ابراز داشت: این حوزه برای جلوگیری از آسیب ها و رسیدن به هدف اصلی نیاز به نظام نامه دارد و همچنین لازم است مبانی کتاب حوزه دین ارتقاء پیدا کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب را مادر حرکت های مهم و اصلی برشمرد و بیان کرد: اتفاقات بزرگ که در هر تمدن روی می دهد عموماً در حوزة کتاب است.

صالحی، با بیان این که نشر الکترونیک اتفاقی مناسب و حرکتی رو به رشد است، اما باعث حذف کاغذ نمی شود، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد تا کتاب حوزه دین را به سطح روشن و جایگاه اصلی خود برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست در سخنانی گفت: تلاش می کنیم که با همت فعالان حوزه نشر، مشکلات ناشران حل شده و به اهداف اصلی و مدنظر برسیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha