سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی طاهرآبادی

عضو خبرگان رهبری گفت: جامعیت شخصیت حضرت امام(ره) هنوز به طور کامل و به تمام معنا شناخته نشده است و آیندگان بسیار بیشتر از امروز به جامعیت ایشان پی خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی(ره)، یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت امام(ره) را اخلاص خدایی ایشان ذکر کرد و اظهار داشت: امام راحل، قیامش برای خدا بود و در مسیر دستورات قرآن و ائمه معصومین(ع) قیام کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با بیان این که کسی که برای خدا کار کند، خداوند نیز محبت او را در قلوب مومنان و مردم قرار می دهد، تصریح کرد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران براساس قیام خدایی امام(ره)، فرزندان خود را راهی عرصه جهاد و شهادت کردند.    

عضو خبرگان رهبری، یکی دیگر از ویژگی های برجسته امام راحل(ره) را اهتمام ویژه ایشان به وضع مردم و مستضعفان عنوان کرد و گفت: ایشان به مردم و مستضعفان آن گونه که شایسته بود، توجه می کرد و وظیفه اصلی حاکمیت را نیز دلسوزی، رسیدگی و توجه به آن ها می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با تاکید بر این که امام راحل(ره) در عین اقتدار، تابع قوانین خدا و احکام الهی بود، ابراز داشت: ایشان حاضر نبود به اندازه سرسوزنی به کسی ظلم شود و کوچترین اجحافی در حق فردی صورت گیرد.

وی، تواضع بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را یکی از عوامل محبوبیت ایشان برشمرد و تصریح کرد: امام راحل(ره) هیچ گاه برای خودش مرتبه و جایگاهی قائل نبود و همواره از کودکان گرفته تا شخصیت های برجسته، با احترام رفتار می کرد.   

عضو خبرگان رهبری، توحید قوی و نهراسیدن از دشمنان را از دیگر ویژگی های امام راحل(ره) ذکر کرد و ادامه داد: ایشان ذره ای از دنیا را برای خود نمی خواست و امور دنیایی را به معنای واقعی کلمه فانی می دانست. 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان این که اعتماد و محبت به امام همواره بوده و خواهد بود، ابراز داشت: شخصیت حضرت امام(ره) هنوز به طور کامل و به تمام معنا شناخته نشده است و آیندگان بسیار بیشتر از امروز به جامعیت ایشان پی خواهند برد. 

وی همچنین با تجلیل و تقدیر از بیت امام راحل(ره)، اظهار داشت: بیت ایشان برای همه مردم شناخته شده است و آیت الله سید مصطفی خمینی پدر حضرت امام(ره) نیز در درگیری با طاغوت زمان خود به شهادت رسید و این مسئله نشان از ایمان قوی این بیت مکرم دارد.

عضو خبرگان رهبری، اکرام و احترام به بیت و یادگاران امام راحل(ره) را مسئله ای ضروری و لازم توصیف کرد و گفت: همواره باید از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به عنوان دو میراث گران بهای امام راحل(ره) حفاظت کنیم.

انتهای پیام/ 313 /33

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha