پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ببب

قرآن خطی منسوب به حضرت علی (ع) که بر روی پوست آهو به خط کوفی در قرن اول هجری قمری کتابت شده، در کتابخانه آستان قدس رضوی ،حرم مطهر رضوی در معرض نمايش عموم قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،هادی زاهدی رئیس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نمایش قرآن ، به همراه مجموعه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) در قالب نمایشگاهی فرهنگی و معنوی که از 22 تا 31 تیرماه در محل تالار ورودي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي برگزار شده است، درمعرض نمايش عموم قرارگرفته است.

وی افزود: دراين نمايشگاه علاوه برقرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی (ع) و دیوان اشعار آن حضرت که جامع آن ابوالحسن قطب الدین محمد بیهقی بوده و در سال940 هجری قمری کتابت شده،کتب خطی نفیسی همانند نهج البلاغه، صدکلمه علوی، دعای صباح و غررالحکم ودررالکلم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

زاهدی خاطرنشان کرد:ارشاد القلوب، راه سعادت، مناقب مرتضوی‌العلوی، الفضائل، علم الیقین و... برخی ازکتاب¬های چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد.

زاهدی کتابخانه آستان قدس رضوی یک از پایگاه های ارزشمندی نشرفرهنگ اهل بیت عنوان کرد و افزود: دراین مجموعه کتاب‌های چاپی ارزشمندی مانند علی الگوی کامل تربیت اسلامی، حیات عارفانه امام علی(ع)، علی(ع) درقرآن، جاذبه و دافعه علی(ع)، علی شهر بی آرمان، علی اسوه تقوی و عدالت، علی و فلسفه الهی و معجزات و کرامات و فضایل علی(ع) برای بازدید عموم قرار گرفته است .

گفتني است نمايشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) همه روزه از22 تا 31تیرماه صبح و بعد ظهر در محل تالار ورودي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي، پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگي و مذهبي مي باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha