پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
صفرلکی ایلام

امام جمعه موقت ایام: رسیدن به مقام پهلوانی در مرحله اول نیازمند خود سازی و مقابله با نفس است، اگر کسی نتوانداز این مرحله موفق بیرون آید در آینده دچار مشکل خواهد شد.

حجت الاسلام صفرلکی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی اظهارداشت: درج و تصویب" روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" در متن تقویم رسمی کشور، با هدف پاسداری وترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی می‌باشد که با توجه به روز نبرد پهلوانی بزرگ جوانمرد عالم بشریت امام علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت ایلام، با تاکید براینکه در دوران گذشته الگوی تمام ورزشکاران اخلاق و منش علوی بود، افزود:متاسفانه امروزه فرهنگ ورزش از منش های قدیمی و سنتی فاصله گرفته و ارزش های جوانمردی جای خود را به مادیات و ظواهر داده است.

وی عنوان کرد: ایمان به خدا، کمک به مستمندان، ایستادگی در برابر ظالم، دستگیری از ضعفا،جوانمردی و گذشت را ازجمله خصایص خوب فرهنگ پهلوانی نشات گرفته از سبک زندگی علوی است.

امام جمعه موقت ایلام گفت: متاسفانه امروز بسیاری از این ارزش ها کمرنگ شده و یا از ورزش حذف شده و بیشتر قدرت نمایی و مدگرایی جایگزین آن شده است، عواملی که هیچ جایی در فرهنگ پهلوانی ندارند.

به گفته مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ایلام، امروز ما در عرصه ورزش نیازمند بازگشت به اصل که همان ارزش های اصیل ایرانی و اسلامی است، هستیم که باید در این زمینه فرهنگ سازی های لازم انجام گیرد.

وی اذعان داشت: بحث ورزش و مسابقات ورزشی امری است که در تمام ملل مشترک است لذا باید ورزشکاران مسلمان با مزین شدن به اخلاق ورزشکاری، سفیران خوبی در جهان بوده و مبلغان اخلاق اسلامی باشند.

حجت الاسلام صفرلکی، در پایان خاطرنشان ساخت: رسیدن به مقام پهلوانی در مرحله اول، نیازمند خود سازی و مقابله با نفس است، اگر کسی نتوانداز این مرحله موفق بیرون آید در آینده دچار مشکل شده  و یا مشکل ساز خواهد شد.

 انتهای خبر18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha