پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 336668
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
رحیم پور ازغدی

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: پوشش مورد نظر اسلام منافاتي با حضور زن در جامعه نداشته و دستور اصلی همان خودنمایی نکردن می باشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، دكتر رحيم پور ازغدي،‌عضور شوراي عالي انقلاب فرهنگي  در نشست تخصصي فرهنگي مسئولان مدارس علميه خواهران استان هاي خراسان با اشاره به توصیه های امام رضا (عليه السلام) برای زندگی، گفت: نبايد از مسئوليت ها فرار كرد بلكه مي بايست با نيت الهي وظايف خود را انجام داد و نسبت به خانواده توجه داشت.

وي با بيان اين كه حضرت علي بن موسي الرضا (عليه السلام) نسبت به مسائل خانوادگی توصیه هایی دارند، نظافت و پاكيزگي در خانواده را سمبل سبک زندگی دانست و اظهار داشت: مهمترین کار و مسئولیت زن توجه به جامعه کوچک یعنی خانواده است، البته می تواند با مدیریت درست خانواده، در عرصه اجتماعی نيز حضور داشته البته مشروط به اينكه تبرج و خودنمايي نداشته باشد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ابراز اين نكته که پوشش مورد نظر اسلام  منافاتي با حضور زن در جامعه ندارد و تنها دستور همان خودنمایی نکردن می باشد،‌ گفت: اسلام در آیه مربوط به حجاب در سوره نور ابتدا به مردها حکم می کند که نسبت به نگاه خود مدیریت داشته باشند، ولی حضور زن و مرد به تناسب هر کدام در جامعه لازم است.

رحيم پور ازغدي با اشاره به اينكه زن با توجه به مسئوليت تربيتي در خانواده، در واقع جامعه را مديريت مي كند و کسی که خانه داری را تمسخر می کند، تمدن را مسخره کرده است، ابراز داشت: اگر حس مادری نباشد، پیوندهای پدر و فرزندان نیز ضعیف و گاهی قطع می شود. به همين جهت حق مادری رأس همه حقوق دانسته شده که بر اساس این تاکید، رسانه اسلامی نیز در فعالیت های خود باید به حق مادری و فرزندداری توجه داشته باشد.

وي افزود: مادر مظهر ایثار و فداکاری است و به همين جهت يكي از دستورات دين احترام به مادر مي باشد و حتي پيامبر اكرم (ص) در اين باره سه مرتبه توصيه به خدمت به مادر كرده اند و سپس خدمت به پدر را توصيه مي كنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه نداشتن خشونت و دادن نفقه بدون منت دو اصل براي زندگي ديني است، گفت: زن بايد اعتماد شوهر را نسبت به خود تقويت كند و با او در هر كاري هماهنگ باشد، البته همسران نبايد نسبت به يكديگر افراط و تفريط داشته باشند.

*محتوای ضد دینی اینترنت پرسرعت مدیریت گردد

وي در ادامه به سؤالي درباره ماهواره و اينترنت اين گونه پاسخ داد كه يكي از بحث هاي امروز ورود به عرصه ماهواره و اينترنت پرسرعت براي گوشي همراه است كه البته به نظر كارشناسان بايد محتوای ضد دینی آن مدیریت و نسبت به آسیب پذیری اش توجه داشت.

رحيم پور ازغدي خاطر نشان كرد: نقش خانواده در تربیت فرزند با در نظر گرفتن فضای رسانه ای امروز مهم است و شاید 20 سال آینده در اين زمينه اهمیت بیشتر گوشی همراه و نرم افزارهای آن را شاهد باشیم.

گفتني است، پنجمين نشست يك روزه تخصصي فرهنگي مسئولان مدارس خواهران در مدرسه علميه حضرت نرجس (سلام الله عليها) با حضور حدود 250 نفر از سه استان خراسان رضوي، جنوبي و شمالي با برگزاري كارگاه هاي آموزشي تخصصي ويژه مديران، معاونان فرهنگي، معاونان پژوهشي و ... با محوريت رسانه و خانواده در مدرسه علميه حضرت نرجس (سلام الله عليها)  برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha