یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دین اسلام

حوزه/ حجت الاسلام حکیم باشی گفت: اسلام در ابعاد مختلف نگاه‌ها و رفتار جامعه نسبت به زن را تغییر و تنظیم کرده است و در همین راستا در رابطه با او توصیه‌های خاصی ارائه دارد.

حجت الاسلام حکیم باشی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه در اسلام، انسان مهم‌ترین جایگاه را بعد از توحید و خداوند دارد گفت: انسان در واقع خلیفه خداوند بر روی زمین و مظهر کامل اسما و تجلی الهی است که از دو جنس تشکیل شده است.

وی بیان کرد: مساله جنسیت در بندگی و حقیقت انسانیت مطرح نیست؛ بلکه در مسائل اجتماعی مطرح بوده و هر کدام چه زن و چه مرد دارای ویژگی‌ها و وظایفی هستند.

این کارشناس قرآنی اضافه کرد: انسان موجودی اجتماعی است و زن و مرد با هم اجتماع را تشکیل می‌دهند که دارای ارتباطات خصوصی و عمومی هستند که ارتباطات خصوصی خانوادگی است و این ارتباطات قوانین و حقوقی را نسبت به طرف مقابل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اگر تجلیلی از زن می‌شود این تلنگری به مرد است که بدانند زن‌ها به عنوان نیمی از جامعه جایگاه بالایی دارند و خداوند او را به عنوان بنده و مظهر جلال خودش آفریده است.

حجت الاسلام حکیم باشی با اشاره به اینکه در گذشته نسبت به انسان و نسبت به زن شناخت و رفتار درستی وجود نداشت گفت: اسلام در ابعاد مختلف نگاه‌ها و رفتار جامعه را تغییر و تنظیم کرده و در همین راستا در رابطه با زن توصیه‌های خاصی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در قرآن و در روایات متعددی نسبت به حقوق زنان سفارش های بسیاری شده است افزود: خداوند در قرآن زن را نعمت و امانت الهی معرفی کرده و بیان کرده است که زن‌ها جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha