سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حائری شیرازی

عضو خبرگان رهبری گفت: اکنون زمان طلوع قرآن فرا رسیده است و وظیفه علمای دین است که از این شرایط به بهترین شکل بهره گیرند.

به گزارش مرکز خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله حائری شیرازی، در مراسم آغاز سال تحصیلی 94-93 مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) که در مسجد این مجتمع برگزار گردید، ، با اشاره به اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) وارد شده است "العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس". اگر انسان زمانه خویش را به درستی درک کند و پی به چالش های زندگی خود برد، در شبهات روزگار خود غرق نمی شود.

وی با اظهار این که جهان در پیچ تاریخی خود به سر می برد، افزود: مشکل اساسی دشمنان اسلام، آن است که زمان خود را نشناختند و این گونه در گمراهی و کج فهمی خود از دین غرق شدند.

* خورشید غروب نکرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بسیاری منتظر هستند که جهان تاریک گردد تا به نور ظهور امام زمان(عج) روشن گردد، اذعان نمود: خورشید، همواره در جای خود استوار قرار دارد. این زمین است که با چرخش خود از روشنایی خورشید محروم می گردد و انسان های در دل خود را از نور آن دور می کند.

وی با اذعان این که بنا به رسم دیرینه، مسلمانان صبر می کنند تا غربی ها پی به درون و ماهیت علوم برند تا در مرحله بعد بگویند که قرآن، در قرن های آینده به آن اشاره کرده است، بیان کرد: مسلمانان وظیفه دارند که خود پی به رموز و علوم قرآنی برند و با تحصیل و مجاهدت خود به مردم جوامع خویش بهره رسانند.

* بستر نوین کنونی تبلیغ دین در مقایسه با قرون گذشته؛

استاد حوزه علمیه، با اشاره به بستر نوین کنونی تبلیغ دین در مقایسه با قرون گذشته، تأکید کرد: اگر تعداد حفاظ و علاقه مندان کنونی به علوم قرآن را با قرون گذشته مقایسه کنیم، درمی یابیم که اکنون موقع طلوع روز و قرآن فرا رسیده است و وظیفه علمای دین است که از این شرایط به بهترین شکل بهره گیرند.

آیت الله حائری شیرازی برهه کنونی را زمان عزت و تجلی مسلمانان دانست و ابراز کرد: خطاست که طلاب حوزه ها خود را برای روشی آینده آماده نکنند. باید با روشن گری های خود روشنی ها را به ارمغان آورد، همچنان که انقلاب اسلامی ایران به آن شکل پای گرفت.

* تقاضا برای شناخت اسلام و قرآن در آمریکا؛

وی یادآورشد: نیاز به تفهیم و تبلیغ دین مبین اسلام در جای جای جهان وجود دارد و حتی در کشورهای استکباری همانند آمریکا نیز تقاضا برای شناخت اسلام و قرآن بسیار است و بستر خوبی برای معرفی اسلام در این کشورها مهیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha