دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کلاس حوزه گلستان

کارگاه مشاوره تحصیلی ویژه معاونین آموزش و اساتید مدارس علمیه استان به همت معاونت آموزش حوزه علمیه گلستان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از گرگان، حجت الاسلام رفیعی به عنوان استاد این کارگاه ، به بیان  مهارت های تحصیلی، برطرف سازی موانع تحصیلی، هدف گذاری تحصیلی، مدیریت زمانی و شیوه های موثر مطالعه پرداخت

وی با اشاره به سخن امیرالمومنین (ع) که می‌فرماید: «بدترین چیزی که انسان را به خود مشغول می‌کند وقت‌های اضافی است» افزود: تلفن و موبایل، ملاقات هاي شخصی برنامه ریزي نشده،  مهمانی ها و جلسات پیش بینی نشده و... از عوامل اتلاف وقت هستند.

این مشاور حوزوی، در ادامه تصریح کرد: برای موفقیت در تحصیل  و رسیدن به اهداف نهایی لازم نیست حتما نابغه باشید بلکه لازم است چگونگی تنظیم و استفاده از زمان را بیاموزید.

وی خاطر نشان کرد: یادگیري و مطالعه، رابطه‌اي تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. براي اینکه میزان یادگیري افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه اي فعال و پویا داشت.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان نیز ضمن حضور در این کارگاه بر حسن اجرای کارگاه نظارت کرد.

وی ابراز  امیدواری کرد، این کارگاه بتواند معاونان و اساتید حوزه علمیه استان را در بهبود مسائل آموزشی طلاب یاری کند تا شاهد پیشرفت مدارس علمیه در این زمینه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha