سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
5

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که غدیر "حبل الله" است، گفت: غدیر تنها راه به نظم در آوردن عالم اسلام و نجات مسلمانان از پراکندگی است.

آیت‌الله محی الدین حائری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به آیه "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ(آل عمران/103) اظهار داشت: "لاَ تَفَرَّقُواْ" یک حکم عملی است و اگر "حَبْلِ اللّهِ" نباشد، شعاری بیش نیست.

وی با بیان اینکه غدیر "حبل الله" است، ابراز داشت: نکته مهم، شیوه تبیین غدیر و "حبل‌الله" بودن آن است. "حبل الله" بند تسبیح جامعه اسلامی است و اگر پاره شود، مسلمانان پراکنده می شوند.

عضوخبرگان رهبری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در غدیر مردم را به نظم کردند، به تشریح معنای نظم و نثر پرداخت و خاطرنشان کرد: واژه نظم در مقابل واژه نثر است؛ منظم کردن یعنی دانه‌های مروارید را سوراخ کردن و در ریسمان قرار دادن و زمانی که مهره‌ها برسر یک ریسمان نیستند، نثرمی‌گویند.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: جهان اسلام اگرامامت داشته باشد، منظوم و اگر نداشته باشد، منثور یعنی پراکنده است و غدیر تنها راه به نظم در آوردن عالم اسلام و نجات مسلمانان از پراکندگی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 'گلبو IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خداوندایشان را از جمیع جهات حفظ کند
  • 'گلبو IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خداوندایشان را از جمیع جهات حفظ کند