سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ براساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) فردی که در سینه اش مطلبی از قرآن کریم نباشد، همچون خانه خرابه ای است که هرچیز بی ارزشی در آن جای می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از 20 طلبه حافظ قرآن کریم مدرسه علمیه تخصصی قرآنی ثامن الحجج(ع)، در خانه بیداری اسلامی اصفهان، با ابراز خرسندی از پیشرفت و بالندگی این مدرسه، اظهار کرد: اعتقاد من بر این است که باید طلاب همزمان با پیمودن مراتب علوم حوزوی تا پایه ششم، حافظ قرآن کریم نیز شوند، البته این ایده براساس برخی از ملاحظات و محدودیت ها تا کنون اجرا نشده و فعلا بصورت همگانی قابل اجرا نیست.

وی بیان کرد: انس طلاب با قرآن کریم از زوایای زیادی از جمله تقویت تسلط آنان بر تدریس و فهم ادبیات عرب، تسلط بر احکام، حتی تقویت فصاحت و بلاغت، نفوذ کلان بیشتر، و منبر کارآمدتر و ... برای طلاب و روحانیون موثر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: طبق روایات ائمه اطهار(ع) کسی که همه چیز داشته باشد، ولی قرآن نداشته باشد، گویی هیچ چیزی ندارد؛ بنابراین حافظ قرآن مستغنی است و احتیاجی به چیزی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های بزرگ طلاب حافظ قرآن کریم این است که دیگر طلاب و روحانیون را به حفظ قرآن تشویق نمایند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که روحانیت باید در زمینه حفظ قرآن پیشگام و الگوی دیگر اقشار باشد، گفت: اهتمام بیشتر طلاب و روحانیون به حفظ و تفسیر قرآن کریم یک ضرورت است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص)، یادآور شد: طبق این روایت، فردی که در سینه اش مطلبی از قرآن کریم نباشد، همچون خانه خرابه ای است که هرچیز بی ارزشی در آن جای می گیرد.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: حفظ قرآن کریم کاری سخت است، ولی در دوران جوانی بسیار راحت تر می توان آن را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تاکید کرد: براساس احادیث نبوی هر شخصی قرآن را به خاطر خدا حفظ کند، خداوند به او عزت می بخشد و چنانچه آن را وسیله ای برای فخرفروشی قرار دهد، قرآن موجبات ذلت او را فراهم می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که قرآن به ما تواضع، فروتنی، عفو و گذشت، تولی و تبری و شجاعت و ایستادگی در برابرظالم را می آموزد، در توصیه به طلاب خاطرنشان کرد: به هر بهانه ای انس با قرآن بیشتر کنید، چراکه حتی نگاه کردن به آیات قرآن نیز ثواب دارد و نباید از این عرصه غافل شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha