پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
انتظاری

حوزه/ متاسفانه در کنار دسته جات عزاداری، شاهد حضور بانوانی هستیم که ساعت ها در خیابان ها حضور یافته و در شلوغی ها، باعث ایجاد اختلاط زن و مرد و خلق صحنه های ناشایست و مغایر با فلسفه عزای حسینی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفرعلی انتظاری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: قیام سیدالشهدا(ع)، حرکتی کاملا خالصانه و در راه خدا بود و همانطور که همه می دانیم حضرت در این نبرد نابرابر تنها با خدا معامله کرد و همه نزدیکان و یاران خود را فدای احیا شعائر الله کردند که  همین امر باعث شد تا این حرکت در طول تاریخ ماندگار شده و به الگویی برای تمام  آزادی خواهان تبدیل گردد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در طول تاریخ دولت ها و افراد ظالم بسیاری خواستند تا این نهضت از تاریخ محو شود، اما حرکت امام حسین(ع) به قدری با اخلاص بود که هرگز خدشه ای بر آن وارد نشد.

وی اضافه کرد: وقتی دشمن نتوانست در این فرهنگ ناب عاشورا خدشه ای وارد کند، از طرق دیگری همچون وارد کردن شبهه و برخی از انحرافات در عزاداری ها، درصدد ضربه زدن بر پیکره نهضت حسینی بر آمد و متاسفانه برخی خرافات وارد عزاداری ها شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده و کوچکترین حرکت ناشایست و خرافی به سرعت انتشار جهانی یافته و دشمنان از آن علیه ما سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروز به شدت در جامعه در حال رشد است، حرکت دسته جات عزاداری با سرو صدای زیاد و در زمان های نامناسب شبانه روز است که برخی مواقع باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده و بهانه‌ای به دست رسانه های بیگانه می دهد تا از این حرکت که به عنوان یک جریان سلب آرامش یاد کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی یادآور شد: متاسفانه در کنار دسته جات عزاداری، شاهد حضور بانوانی هستیم که ساعت ها در خیابان ها حضور یافته و در شلوغی ها، باعث ایجاد اختلاط زن و مرد و خلق صحنه های ناشایست و مغایر با فلسفه عزای حسینی می شود.

وی در پایان گفت: شاید برخی از این حرکت ها هم به صورت ناخواسته باشد، اما همین عامل خوراکی به رسانه های معاند داده که چرا این این گونه برنامه های مختلط اشکال ندارد، اما در دانشگاه ها مشکل ساز است .

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha