پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: عارف واقعي كسي است كه دين را تبليغ نمايد و مردم را از گمراهي نجات دهد./طلاب نبايد روحيه گوشه گيري و انزوا را به اسم عرفان براي خود انتخاب نمايد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار آيت الله مقتدايي رئیس شوراي عالی حوزه هاي علميه و حجت الاسلام والمسلمين فرخ فال مدير حوزه علميه استان قم از خدمات انجام شده در حوزه علميه قم، تقدير و تشكّر كردند.

ايشان با اشاره به اهميت حوزه علميه قم و برنامه آموزش اين حوزه  گفتند: اگر طلاب علوم پايه از اول با برنامه ريزي صحيح و دقيق، خوب درس بخوانند، موجب تقويت علمي آنها براي درس هاي بالاتر خواهد بود و لذا مديريت حوزه بايد بيشتر به دروس ابتدايي توجه داشته باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، خدمت انجام شده توسّط مديريت حوزه را خوب ارزيابي كردند و اظهارداشتند: امروز براي طلاب امكانات بهتر از سابق است و بايد تلاش و همّت بيشتري داشته باشند.

این مرجع تقلید با بازگوئي شرايط زمان تحصيل، خاطرنشان کردند: در گذشته نه تنها تشويق نبود، بلكه موانع تحصيل زياد بود و اشخاصي بودند كه به ما مي گفتند: چرا درس ديني مي خوانيد؟ زمان اين درس ها گذشته است.

حتّي بعضي از ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند: ما حاضريم تمام امكانات تحصيلي ايشان (حقير) را فراهم كنيم و ايشان را به لندن بفرستيم تا آنجا تحصيل نمايد؛ ولي در مقابل كسي نبود كه ما را به دروس ديني تشويق نمايد، فقط مرحوم والد و بعضي از اقوام بودند كه ما را تشويق مي نمودند. خوشبختانه الان اقبال جوانان به حوزه ها زياد شده و بايد با برنامه ريزي خوب و دقيق از اين اقبال استفاده نمود.

حضرت آيت الله صافي در بخش ديگري از سخنان خود گفتند: آنچه براي طلبه اهميت دارد اين است كه واقعاً مبلّغ اسلام  و مكتب باشد و با گوشه گيري و انزوا نمي شود دين را تبليغ نمود. عارف واقعي كسي است كه دين را تبليغ نمايد و مردم را از گمراهي نجات دهد. طلاب نبايد روحيه گوشه گيري و انزوا را به اسم عرفان براي خود انتخاب نمايند.

معظّم له در پايان ضمن تشكر مجدد از مسئولان حوزه علميه  اظهارداشتند: اميدوارم عنايات حضرت بقية الله عجّل الله تعالي فرجه الشريف شامل حال شما باشد و من براي موفقيت بيشتر شما دعا مي كنم.

خاطرنشان می شود: در ابتداي اين ديدار، گزارش مبسوطي از سوي مدير حوزه علميه استان  قم درباره برنامه تحصيلي طلّاب حوزه و آموزش هاي فوق برنامه و كلاس هاي اعتقادي و اخلاقي و اردوهاي تبليغي و درسي ارائه شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha