جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی

حوزه/ امروز که رسانه های گوناگون، ایمان جوانان را نشانه گرفته و کیان خانواده ها را متزلزل ساخته اند، علاجی جز پناه بردن به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حضرت آیت الله سبحانی، در پیامی به چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، در بندرعباس، با اشاره به جایگاه اهل بیت(ع)، تصریح کردند: تجلیل از امامان معصوم(علیه السلام) تحقق بخشیدن به آیه شریفه « قُلْ لاَ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى» می باشد که خداوند متعال آن را به صورت ظاهر اجر رسالت معرفی کرده است.

معظم له به مشکلات جوامع بشری اشاره کرده و افزودند: امروز که رسانه های گوناگون، ایمان جوانان را نشانه گرفته و کیان خانواده ها را متزلزل ساخته اند، علاجی جز پناه بردن به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) نداریم.

ایشان، صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) را دریای بیکران توصیف کردند که تمام گروه ها و افراد جامعه می توانند گمشده خویش را در آن پیدا کنند، تاکید کردند: باید جاذبه های فوق العاده زیاد، این کتاب ارزشمند و گرانبها در پرتو برهمگان روشن گردد.

متن پیام حضرت آیت الله سبحانی در پی می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز سخن از پدیدآورندگان چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که به عنوان تجلیل و تکریم مقام شامخ امام علی بن الحسین(ع) با محوریت صحیفه سجادیه در شهر بندرعباس کار خود را شروع کرده اند، صمیمانه تشکر می کنم.

مسلما تجلیل از امامان معصوم(علیه السلام) تحقق بخشیدن به آیه شریفه « قُلْ لاَ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى» می باشد که خداوند متعال آن را به صورت ظاهر اجر رسالت معرفی نموده است و بالاخص اگر در این همایش گویندگان مقامات علمی و معنوی آن امام همام را بیان کنند، خود نوعی ترویج شعائر دینی می باشد. «ذلک و من یعظم شعائرالله فالها من تقوی القلوب».

شخصیت های تاریخ ساز بر دو گونه اند: گاهی شخصیت ها، تاریخ ساز عصر خویش بوده و حرکتی را در زندگی خود پدید می آورند اما چون از صداقت و درستی برخوردار نیستند، مرگ آنان سبب بسته شدن پرونده زندگیشان خواهد شد، ولی انسان های والایی که دارای عواطف و فضائل انسانی بوده و بالاخص از عالم بالا هم مورد تایید باشند، حرکت ها و امواجی را در زندگی بشریت پدید می آورند که برای همیشه به سیر خود ادامه می دهد.

آنان همان پیامبران و اولیای الهی هستند که نمی توان برای شخصیت آنان قالب گیری کرد و صورت محدود سخن گفت.

امروز که رسانه های گوناگون، ایمان جوانان را نشانه گرفته و کیان خانواده ها را متزلزل ساخته، علاجی جز پناه بردن به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) نداریم. پس با چنگ زده به این دو ریسمان الهی و گسترش معارف و آموزه های آن، جامعه ها به ویژه جوانان عزیز بیمه خواهند شد.

صحیفه سجادیه که یادگار امام زین العابدین(ع) است، دریای است بی کران که تمام گروه ها و افراد جامعه می توانند گمشده خویش را در آن پیدا کنند. لذا جاذبه های فوق العاده زیاد، این کتاب ارزشمند و گرانبها باید در پرتوی همین بزرگداشت هایی که شما عزیزان اقدام به برپایی آن نموده اید، برهمگان روشن گردد.

در پایان ضمن قدردانی مجدد برای همه عزیران، خاصه علمای بزرگوار آن دیار اعم از برادران اهل سنت و شیعه، توفیقات روزافزون را از حضرت حق خواستاریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha