شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام سجاد علیه السلام

همزمان با 25 محرم، سالروز شهادت امام چهارم شیعیان، چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و معرفی این امام همام، در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، این کنگره با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مجتبی محسن زاده از قاریان برجسته استان هرمزگان و پخش سرود جمهوری اسلامی رسما آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان در ابتدای این کنگره با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) و عرض خیرمقدم به حضار، گفت: امیدواریم خروجی این کنگره سطح دینداری مردم را از عامیانه به عالمانه برساند.

علیرضا درویش نژاد، حفظ دیانت و ارتقاء سطح دینداری مردم را از ماموریت های روحانیت برشمرد و ادامه داد: یکی از مصادیق جدی فرهنگ، فرهنگ اهل بیت(ع) است که باید به سبک علمی تعریف شود.

وی یادآورشد: امام سجاد(ع) منادی قیام خاموش و حماسی عاشورا در حوزه عرفا و معنویت است و دارای اهمیت خاص می باشد.

برپایه این گزارش،80 مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع)ارسال شده که از این تعداد 9 مقاله با عناوینی چون 'عصمت از دیدگاه امام سجاد(ع)'، 'حق خویشاوندان از دیدگاه امام سجاد(ع)'، 'تفسیر قرآن باتوجه به ادعیه امام سجاد(ع)' و 'اقتصاد و معیشت از دیدگاه امام سجاد(ع)' پذیرفته شده است.

در پایان این رخداد مهم یک روزه از صحیفه سجادیه کتابت شده توسط هنرمندان عضو کانون های فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha