جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گابریل داوود

همایش امام سجاد(ع)، از برنامه های جنبی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور مهمانان خارجی، در مدرسه علمیه مدرسه النبی(ص) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، «گابریل داوود» کشیش مسیحی از کشور سوریه، «دکتر عبدالملک یحیی الضیحانی» از اندیشمندان کشور یمن و «دکتر لبیب بیضون» از محققین و نویسندگان و استاد دانشگاه سوریه از مهمانان خارجی کنگره در این همایش که عصر دیروز برگزار شد، سخنرانی کردند.

 دکتر عبدالملک یحیی الضحیانی، اندیشمند کشور یمن در همایش استانی امام سجاد(ع) ویژه طلاب در مدرسه النبی(ص) گفت: صحیفه سجادیه، یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) می تواند مرامنامه و قانون مسلمانان باشد.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) از دوران خردسالی تا شهادت، تحولات تاریخی مفصلی از جمله واقعه کربلا را پشت سر گذاشتند، افزود: در نتیجه برخورد تمدن ها و اختلاط تمدن های مختلف، تغییراتی در مفاهیم اسلامی ایجاد کردند و حکام ظالم با رها کردن معارف اسلامی، از سایر فرهنگ ها تبعیت می کردند.

«گابریل داوود»، کشیش مسیحی هم در ادامه این مراسم گفت: صحیفه سجادیه به بهترین شکل ممکن، نقش زن در خانواده، تعامل با همسر و تربیت فرزندان را بیان کرده است.

وی با بیان این که به جهت تبرک، آرامگاه حضرت زینب(س) در دمشق را زیارت کرده ام، به داستان ورود اسرا به شام اشاره و تصریح کرد: نمی دانم چطور توانستند به خاندان رسول خدا(ص) اسیر خطاب کنند؛ از این که لفظ اسیر را برای اهل بیت پیامبر(ص) به کار می برم از خودم خجالت می کشم.

«دکتر لبیب بیضون»، اندیشمند کشور سوریه نیز در این همایش، زنده نگه داشتن و تبیین قیام سرور و سالار شهیدان و استمرا فرهنگ عاشورا را از رسالت های مهم امام سجاد(ع) برشمرد.

وی گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رسالت تبلیغی بسیار سختی را بر عهده داشتند و حتی در ایامی که آنها را با سرهای شهدا به کوفه می بردند می بایست، در حالی که با واقعه جانسوز کربلا روبرو شده بودند، باید به سئوالات و شبهات در طول مسیر پاسخ می دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha