جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
مهدوی کنی

حوزه / امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که آیت الله مهدوی کنی فرا جناحی می اندیشید و عمل می کرد، گفت: ایشان همواره در کنار ولایت بود و نشان داد که تا آخرین لحظه پیرو رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دراصفهان، حجت الاسلام  سیدمجتبی میردامادی، عصر امروز در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله مهدی کنی، در دانشگاه اصفهان، با بیان این که ایشان از بزرگان انقلاب بود که در راه ولایت گام برداشت و پیش از انقلاب شکنجه هایی را در مسیر انقلاب تحمل کرده بود، اظهار کرد: ایشان هیچ گاه قدرت طلب و مسئولیت طلب نبود و همواره به دنبال پر کردن خلا ها و برطرف کردن نیازهای انقلاب بود.

وی با بیان این که آیت الله مهدوی فرا جناحی می اندیشید و عمل می کرد و همواره رهبرمعظم انقلاب و نظام اسلامی را مهم می دانست، افزود: ایشان همواره در کنار ولایت بود و نشان داد که تا آخرین لحظه پیرو رهبری است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان این که آیت الله مهدوی کنی از محضر بزرگانی همچون امام خمینی(ره) تعلیم دید و در مدرسه مروی به فراگیری دروس حوزوی پرداخت و درکنار درس و بحث به مبارزه علیه طاغوت اهتمام داشت، ابراز کرد: ایشان برای نخستین بار در 18 سالگی دستگیر و زندانی شدند.

وی ادامه داد: ایشان سال ها پیش از انقلاب در تبعید و شکنجه به سر بردند و پس از انقلاب نیز هم در حوزه کوشا بود و هم به تأسیس دانشگاه اهتمام ورزید که شاید بتوان گفت که پیوند دهنده حوزه و دانشگاه بود و نشان داد در دانشگاه هم می شود نیروهای عالم و متعهد پرورش داد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ایشان تألیفات و تقریراتی بر درس های بزرگان نیز داشت ند، عنوان کرد: کتاب 20 گفتار و تدریس خارج فقه در دانشگاه از جمله سوابق علمی ایشان است، همچنین عضویت در شورای انقلاب، عضویت در شورای نگهبان، نخست وزیری، ریاست بر مجلس خبرگان رهبری و موارد دیگر از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه ایشان همان مسیر اسلام ناب بود و همواره از رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بهره می برد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha