سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فانی

حوزه/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار توسعه همکاری این وزارتخانه با حوزه علمیه شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» بیش از 50 نماینده با ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت‌های عظیم عالمان و حوزه‌های علمیه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانستند.

در بخشی از این نامه خطاب به دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش آمده است: بدون شک تحقق اهداف اسلامی  انقلابی تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور مستلزم مشارکت همه نهادها، دستگاه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر می باشد.

نمایندگان مردم تصریح کرده اند: در این میان استفاده از ظرفیت های عظیم عالمان حوزوی و حوزه های علمیه به عنوان متولیان اصلی تولید علم بر اساس مبانی و حیاتی قرآن و عترت(ع) و تبلیغ ارزش های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در سیاست های کلان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی مورد تأکید قرار گرفته است

در ادامه  از وزیر آموزش و پرورش خواسته شده است:  با ارج نهادن به اقدامات صورت گرفته و برای تعامل و همکاری جهت دار، هدفمند و اثرگذار دو دستگاه بزرگ تربیتی و آموزشی کشور، از جنابعالی که بحمدالله از سوابق درخشان دینی و انقلابی برخوردارید، انتظار داریم در این شرایط حساس که دشمنان برای هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای اسلامی-انقلابی کودکان، نوجوانان و جوانان ما از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا:

1/ قوانین و دستورالعمل های لازم برای قانونمند کردن و انسجام همکاری های متقابل آن وزارت و نهادهای حوزوی در حوزه ستاد و صف تصویب، صادر و ابلاغ گردد.

2/ به منظور پیگیری امور و تلاش برای تحقق اهداف مشترک، یک نهاد چابک، قوی، کارآمد، برخوردار از جایگاه قانونی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز ایجاد گردد.

بدیهی است وزارت آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه در این راستا از امدادهای غیبی خداوند، عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، دعای خیر امام راحل عظیم الشأن و شهدای گرانقدر و حمایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت مسلمان ایران، مسئولین و نهادهای کشوری، دولت محترم و قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخوردار و بهره مند خواهند بود.

دوام توفیقات روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستاریم.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha