جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نوید ادهم

حوزه / دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند تئوری آموزش اسلامی هستیم، گفت: تحول فقط تغییر کتاب درسی نیست، بلکه باید نوع آموزش هم تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نوید ادهم، امروز در هشتمین هم اندیشی سالانه دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در کانون شهید آوینی مشهد، به موضوع جایگاه حوزه در سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش آموزه های وحیانی که پاسخگوی نیاز بشر باشد، باید جذابیت داشته باشد .

وی با تأکید بر ای نکه باید آموزش و پرورش به یک بستر مناسب برای تربیت منتظران امام زمان(عچ) تبدیل گردد، افزود: حوزه و آموزش و پرورش در تبیین و ترویج اندیشه مهدوی در بین دانش آموزان نقش آفرینند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که حوزه در زمینه تربیت دینی دانش آموزان باید به آموزش و پرورش استراتژی بدهد، افزود: تحول بنیادین یعنی تغییر عمیق و نظام مند ریشه های آینده پژوهانه مبتنی بر مهارت اسلامی.

ادهم با اشاره به این که در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند تئوری آموزش اسلامی هستیم، افزود: در اجرای تعلیم و تربیت اسلامی به شدت فقیر هستیم

وی تصریح کرد: تحول عمیق باید ریشه ای باشد، نه این که فقط کتاب درس را تغییر دهیم، بلکه باید نوع آموزش هم تغییر کند.

ادهم با اشاره به این که پژوهش هایی پیرامون آیات و روایات مهدوی که مباحث اخلاقی و تربیتی دارد، انجام شده است، افزود: در صورت تدوین محتوای کتابی تربیتی با عنوان ویژگی های اخلاق منتظر، حداقل این کتاب می تواند برای مدیران مفید باشد .

به گفته وی، شهروند عصر غیبت امام زمان(عج) باید تعلیم و تربیت عقلانی داشته باشد که اولین مکان برای رشد در آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با طرح این سئوال که چگونه می توان انسان عاقل تربیت کرد؟، گفت: برای تحول آفرینی و تربیت انسان عاقل منتظر واقعی ظهور باید در علاوه بر آموزش اسلامی، فرهنگ اسلامی نیز نهادینه شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha