دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جوادی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: عنصر محوری دیگری که در زندگی ایشان متجلی است این است که ایشان به خوبی دریافتند که دنیا بازیچه است و هیچگاه در این بازی ها شرکت نکردند و بازیچه دست دنیا نشدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با  بیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی اظهار داشتند: مرحوم آیت الله مهدوی کنی دو عنصر محوری را در زندگی خود فرا گرفته و آنها را رعایت کردند که اولین عنصر آن بود که انسان با مرگ به انتها نمی رسد؛ بلکه انسان است که مرگ را می میراند.

ایشان افزودند: این پیام و درس بزرگی است که انبیاء در طول تاریخ به بشر هدیه کردند و هیچ حکیم و دانشمندی در دنیا نیست که چنین تعلیمی به بندگان خدا بدهد.

معظم له خاطرنشان کردند: خداوند در قرآن می فرماید که مرگ فقط چشیده می شود؛ نه اینکه مرگ انسان را ببلعد و با خود نابود کند؛ پس در جدال با مرگ، ما هستیم که پیروزیم.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند: مرگ یک چاه نیست، بلکه پلی است که ما را از این دنیای فانی به سرای باقی می برد.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: عنصر محوری دیگری که در زندگی ایشان متجلی است این است که ایشان به خوبی دریافتند که دنیا بازیچه است و هیچگاه در این بازی ها شرکت نکردند و بازیچه دست دنیا نشدند، یعنی ایشان هیچگاه بازی نکردند، زیرا هدف خلقت را بسیار بزرگتر از اینها می دانستند.

ایشان تصریح کردند: خداوند در قرآن فرمودند که من بازیگر نیستم و هیچ چیزی را برای لهو لعب نیافریدم، اما در همین قرآن آمده است که دنیا بازیچه است و این معما در ذهن بشر ایجاد می شود، اما مرحوم علامه طباطبایی به خوبی این معما را حل کردند، زیرا خداوند مثل پدری که آلات بازی را برای کودکان قرار داده تا از آن طریق به رشد برسند، این بازیچه را برای رشد ما آفرید؛ اما کسانی که به این دنیای بازیچه گره خورده اند بازیگر شده اند و آنها که بازیگر شدند، شکست خوردند.

حضرت آیت الله جوادی گفتند: امثال آیت الله مهدوی کنی را در معارف اسلامی «اولی البقیه» گویند، زیرا همان کسانی هستند که امام علی (ع) در وصف آنان حدیث «العلما باقون» را مطرح کرده است؛ ایشان این دو محور را رعایت کردند و امام(ره) را در سخت ترین شرایط تنها نگذاشتند و در مقابل طاغوت زمان جنگیدند؛ ادامه این مسیر همان مسیر حضرت بقیه الله(عج) است.

ایشان با بیان این که خانواده  آیت الله مهدوی کنی راه ایشان را ادامه خواهند داد، گفتند: قطعا این مسیر با تربیت صالحی که ایشان داشتند، ادامه خواهد یافت و قطعا خداوند فرزندان بندگان صالح خود را فراموش نمی کند و خانواده ایشان نیز باید سعی کنند این راه و مسیر را به خوبی دنبال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha