پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین غم و غصه پیامبر(ص) در میان امت و جامعه اسلامی، برگشت انقلابش به جاهلیت و فرهنگ قبل بود. و این موضوعی بود که آن حضرت ازآن به عنوان بزرگترین نگرانی امت اسلام یاد می کردند.

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسینی خراسانی، در مراسم عزای رسول خدا(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که در مؤسسه فقهی دارالثقلین  امام عصر(عج) قم برگزارشد، به شخصیت الهی و اخلاقی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر شخصیت بی نظیری بود که نه تنها در جهان بلکه حتی در میان امت خود نیز غریب و ناشناخته ماند.

وی افزود: پیامبر شخصیتی بود که برای ترویج معارف الهی 23 سال انواع رنج ها و مصیبت ها را تحمل کرد تا بلکه بتواند دلهای مردم را به نور و حقیقت الهی منور کند و تجلی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: پیامبر(ص) دارای فضائل اخلاقی و اجتماعی بالایی بود، زیرا او تربیت شده خدا و فرشتگان الهی بود و هرگز کلامی بیهوده و عبث نمی گفت.

  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین غم و غصه پیامبر(ص) در میان امت و جامعه  اسلامی، برگشت انقلابش به جاهلیت  و فرهنگ قبل بود. و این موضوعی بود که آن حضرت  ازآن به عنوان بزرگترین نگرانی امت اسلام یاد می کردند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قرآن مرگ را یک انقلاب می نامد، زیرا انسانها با  دیدن مرگ منقلب و دگرگون می شوند و حتی بعضی ها  دچار انقلاب و تحول درونی می گردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهارداشت: وفات پیامبر(ص) موجب نگرانی امت شد، ولی امت باید بداند پیامبر (ص)،همیشه ماندگارنخواهد و آنچه ماندگار خواهد بود سبک، سیره ، سفارش در مورد یتیمان، ولایت و  اهل بیت پیامبر(ص) است.

  عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی در مسیری درست گام بردارد و تابع دستورات الهی، خاتم الأوصیاء(ص) باشد و درمسیر دین ولیّ خدا ثابت قدم باشد او سعادتمند خواهد بود.

وی ادامه داد: اما حوادث تاریخ بعدا ازپیامبر(ص) نشان می دهد بعضی از امت پیامبر(ص)  از مسیر درست منحرف شدند و به بیراه رفته اند و موجبات گمراهی  جامعه بعد از  خود را نیز فراهم کردند.

  حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: حتی در زمانی که پیامبر خاتم در بستر مرگ بودند، بعضی ازاصحاب و امت درتدارک و طراحی برنامه های خطرناک علیه دین و وصیت های پیامبر (ص) بودندو برای وفات پیامبر (ص) لحظه شماری می کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان گفت: اگر انسان در تابع و دنباله روی ولیّ خدا باشد دچار جهالت و تحول درونی نخواهد شد و حتی با فوت پیامبر (ص) هم در حقانیت دین، اسلام و دستورات اله شک و تردید نخواهد کرد و ثابت قدم خواهد ماند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha