چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعتزال نو

حوزه/ پیش نشست های همایش ملی نقد اعتزال نو در آستانه برگزاری این همایش ملی با استقبال کم نظیر نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مراکز و موسسات علمی در دو شهر قم و تهران برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد عرب صالحی رییس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: مجامع علمی از همکاری با دبیرخانه همایش دریغ نکرده و پیش نشست های همایش ملی نقد اعتزال نو در ماه اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

دبیر علمی همایش اعتزال نو همچنین افزود: این همایش از پیش نشست های خوبی برخوردار بود. در همین راستا، تاکنون 5 پیش نشست در مجامع علمی مختلف برگزار شده است که اولین نشست را مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قم زیر نظر مرجع عالیقدرآیت الله العظمی سبحانی با موضوع جریان شناسی اعتزال نو با مواجهه علمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه و استاد قاسم جوادی برگزار شد.

وی افزود: دومین نشست توسط موسسه پژوهشی حکمت و فسلفه ایران با موضوع واکاوی نگرش فرهنگی جریان اعتزال نو در جهان عرب با سخنرانی آقایان دکتر میثم توکلی بینا و دکتر محمدرضا وصفی در تهران برگزار شد. سومین نشست نیز توسط گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری قطب علمی فسلفه دین در موضوع جریان شناسی اعتزال نو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی نیا و استاد قاسم جوادی برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عرب صالحی ادامه داد: چهارمین نشست توسط قطب علمی فسلفه دین که چندی پیش نیز به عنوان تنها قطب علمی برتر کشور شناخته شده است با همکاری گروه منطق فهم دین پژوهشگاه و سخنرانی دکتر میثم توکلی بینا و دکتر عبدالرکریمی با موضوع متون دینی رویکرد ادبی یا قدسی در قم برگزار شد.

وی حضور علاقمندان در این نشست ها را بلامانع دانست و افزود: پنجمین پیش نشست همایش ملی نقد اعتزال نو توسط انجمن تخصصی کلام اسلامی حوزه علمیه قم با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین دکتر علمی و دکتر سبحانی با موضوع مبانی و رویکردهای اعتزال نو، امروز دوشنبه 8 دیماه 93 ساعت 18 در سالن همایش انجمن های علمی حوزه، واقع در بلوار جمهوری، کوچه دوم، فرعی اول سمت چپ،  برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی نقد اعتزال نو در پایان یادآور شد: در طول سه سال گذشته بیش از ده پایان نامه با موضوعات مختلف و مرتبط با اعتزال نو، در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به تصویب رسیده و در حال تدوین و نگارش است.

همچنین گفتنی است همایش ملی نقد اعتزال نو صبح پنج شنبه 18 دیماه 93 با سخنرانی صاحبنظران این حوزه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha