پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعتزال نو

حوزه/ در حاشیه برگزاری همایش ملی نقد اعتزال نو، از مجموعه مجلدات پنج جلدی"جریان شناسی و نقد اعتزال نو" که برای نخستین بار در جهان اسلام منتشر شده است رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد عرب صالحی، رییس پژوهشکده حکمت و دین پژوهی امروز ضمن اعلام این خبر گفت: از مهمترین برنامه های همایش ملی نقد اعتزال نو آیین رونمایی از مجموعه پنج جلدی"جریان شناسی و نقد اعتزال نو" خواهد بود.

دبیر علمی همایش ملی نقد اعتزال نو به اشاره به اینکه بحث اعتزال نو تاکنون غیر از چند مقاله و مصاحبه سابقه علمی دیگری نداشته است افزود: چنین مجموعه ای در موضوع نواعتزال در جهان اسلام سابقه ندارد.

وی افزود:  پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به این بحث چالشی پرداخته است که مجموعه مصاحبه ها، مقالات و سخنرانی های علمی برجسته ترین صاحبنظران این حوزه در قالب یک مجموعه پنج جلدی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام عرب صالحی ادامه داد:  جلد اول با موضوع جریان شناسی اعتزال نو، جلد دوم با موضوع اعتزال نو و مسائل فلسفه دین، جلد سوم با موضوع اعتزال نو و اندیشه های حقوقی، جلد چهارم با موضوع چالش با ابوزید و جلد پنجم با موضوع عقل شیعی و عقل نواعتزالی به چاپ رسیده است.

وی  گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با توجه به این ضرورت ها و بنا به پیشنهاد مستقیم ریاست پژوهشگاه استاد رشاد و تصویب شورای علمی گروه منطق فهم دین از سال 1390 این پروژه را در دستور کار قرار داد که نهایتاً منجر به توليد مجموعه پنج جلدی جریان شناسی و نقد اعتزال نو گرديد كه اين مجموعه ارزشمند در روز همایش رونمایی خواهد شد.

گفتنی است همایش ملی نقد اعتزال نو صبح پنج شنبه 18 دیماه 93 از ساعت 8 تا 12 با سخنرانی آیت الله  محمد علی تسخیری ، استادعلی اکبر رشاد و حجت اسلام  والمسلمین  عبدالحسین خسروپناه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم به آدرس: بلوار پانزده خرداد(شاه سید علی)، خیابان شهیدی میثمی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha