جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صافی عمار

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان گفتند: در این اوضاع که دشمنان مشغول اسلام هراسی و ایجاد تفرقه بین امّت اسلام هستند، مسلمانان باید اختلافات را نادیده گرفته و متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمين سيد عمّار حکيم رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که  در بیت ایشان در قم برگزارشد، با تشکّر از ایشان و خدمات ارزنده خاندان مرحوم آیت الله العظمی حکیم، اظهارداشتند: الحمدلله توفیقات بيت مرحوم آقاي حکيم اعلی الله مقامه بسیار زیاد است و حقیر از خداوند متعال مسألت دارم روز به روز بر عزّت و عظمت این خاندان افزوده شود.

 فتنه از سر ملّت عراق رفع خواهد شد

ایشان با اشاره به اوضاع سیاسی امنیتی عراق و وجود گروه خطرناک و تروریستی داعش افزودند: به لطف خداوند و توجّهات خاصّه حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا، مردم و دولت عراق توانسته اند با پیروی از مرجعیت به پیروزی های مهمی در مقابله با گروه های افراطی تکفیری دست یابند و انشاء الله به زودی، این فتنه از سر ملّت عراق رفع خواهد شد.

حضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین همه مسلمانان مخصوصاً مسلمانان عراق، افزودند: در این اوضاع که همه دشمنان مشغول اسلام هراسی و ایجاد تفرقه بین امّت اسلام هستند و در این زمینه با هم متحد می باشند، مسلمانان باید اختلافات را نادیده گرفته و با هم در برابر آنها متحد شوند.

معظم له ضمن بی نظیر خواندن مراسم اربعین امسال در عراق بیان داشتند: به فضل الهی، امسال مراسم اربعين حضرت سیّد الشهدا علیه السلام در عراق, همه دنیا را تکان داد و به تعجب واداشت. این جمعیت که در نهایت امنیت و صلح به کربلا آمده بودند، اسباب عزّت اسلام و موجب معرّفي تشيع و اهداف قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام شدند.

تملیک اراضی اطراف حرمین امامین عسکرین(ع)

این مرجع تقلید با اشاره به بازسازی حرم امامین عسکریین علیهمالسلام در عراق گفتند: اگر هر چه زودتر با همکاری بیش از پیش دولت عراق، مسأله تملیک اراضی اطراف حرم مطهّر امامین عسکریین علیهماالسلام صورت بگیرد، کار بازسازی و توسعه این مکان مقدّس سریعتر پیش خواهد رفت و آماده پذیرایی بیشتر از زوّار اهل البیت علیهم السلام خواهد شد.

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین  سید عمّار حکیم ضمن اهدای تربت مطهر مرقد منوّر امامین عسکریین علیهماالسلام به آیت الله العظمی صافی دعوت مرجعیت، دولت و مردم عراق برای تشرّف ایشان به عتبات عالیات را ابلاغ کرد که معظم له، ضمن اهدای کتاب «منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر» به وی گفتند: بنده خاک پای همه زوّار عتبات عالیات هستم و افتخار می کنم که عتبه بوس آن مشاهد مشرفه شوم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    متاسفم برای خبرگزاری حوزه ! چرا کامنت های ما را نمایش نمی دهید؟ من توهین یا نظر نا مناسبی نگذاشتم اما شما ها ظاهرا بی جنبه اید و نظرات افراد را منتشر نمی کنید مگر به به چه چه خودتان باشد! نه؟