چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رزم حسینی کرمان

حوزه/ استاندار کرمان گفت: صنایع و معادن مختلف در کشور بدون پیوست فرهنگی فعالیت می‌کنند، این شرکت‌ها بدون آنکه هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به کار خود را بپردازند فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی حوزه‌ خواهران، علیرضا رزم‌حسینی پنجشنبه 18 دی‌ماه در جمع معاونان حوزه‌های علمیه خواهران  که در قم برگزار شد در سخنانی بیان داشت: دولت‌ها کارهای مفیدی در زمینه فرهنگی انجام داده‌اند، اما باید کار تازه‌ای انجام دهیم تا منابع جدیدی برای حوزه‌های علمیه خواهران خلق شود.

وی با اشاره به اینکه بانوان مستقیما با تربیت فرزندان در ارتباط هستند و تربیت دینی بانوان اثر فراوانی بر تربیت صحیح فرزندان دارد، اضافه کرد: از منابع دولتی هرچه بتوانیم در این راستا کمک می‌کنیم و در این راستا پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی متشکل از استانداری کرمان و حوزه‌های علمیه خواهران، امور مختلف حوزه‌های علمیه را پیگیری کند.

استاندار کرمان با اشاره به فعالیت خیرین سلامت در کشور یادآور شد: می‌توان با راه‌اندازی خیرین فرهنگ‌ساز، جوانان را به گونه‌ای تربیت کرد که کشور در آینده با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه ما مشکلات فرهنگی را درک کرده‌ایم و به آنها توجه می‌کنیم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد گام اول در حوزه‌های علمیه خواهران، تربیت انسان‌هایی باشد که خود و خانواده‌هایشان را اصلاح می‌کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به حضور 17 هزار دانشجوی دختر در استان کرمان، گفت: ارتباط چندانی میان این دانشجویان و حوزه‌های علمیه خواهران وجود ندارد و کارگروهی باید برای تعامل میان این دو، برنامه‌ریزی و اندیشه کند.

وی افزود: صنایع و معادن مختلف در کشور بدون پیوست فرهنگی فعالیت می‌کنند، این شرکت‌ها بدون آنکه هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به کار خود را بپردازند فعالیت می‌کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه به دلیل افزایش پذیرش دانشگاه‌ها،‌ برخی از دانشگاه‌های استان کرمان فاقد دانشجو هستند و در آستانه تعطیلی قرار دارند، گفت: باید با هم‌افزایی از امکانات به گونه‌ای استفاده کنیم که حداکثر بهره را از آن ببریم.

وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان فراوانی در دست مردم قرار دارد، افزود: می‌توان این پول‌ها را به جریان انداخت و وارد کاری اقتصادی کرد که دارای پیوست فرهنگی نیز باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به لزوم استفاده از توان حوزه علمیه در تربیت کودکان، خاطرنشان کرد: حتی خانواده‌های متمول دوست دارند کودک خود را به مهدی بسپارند که دینی باشد تا در مهد دینی تربیت شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha