سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیر کل اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه، تجهیز کتابخانه های مدارس حوزه های علمیه سراسر کشور را از وظایف مهم این اداره برشمرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مدیر کل اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش با اشاره به این که تجهیز کتابخانه های مدارس حوزه های علمیه سراسر کشور از وظایف مهم این اداره می باشد، اظهار داشت: دفتر اطلاع رسانی و ترویج پژوهش برای تامین منابع مورد نیاز واحدهای آموزشی در مرحله اول نیاز کتابخانه های حوزوی به منابع کتابخانه ای را از طریق مراکز استان ها دریافت کرد، و با تجمیع آنها برنامه ریزی لازم را برای خرید و ارسال منابع انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه دین فرصت مناسبی برای تهیه بخش عمده ای از کتب مورد نیاز مدارس است.

وی در ادامه به رایزنی این اداره جهت تأمین، بن خرید کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: با رایزنی های بعمل آمده با مسئولان برگزاری نمایشگاه و اداره کل ارشاد قم، زمینه خوبی برای خرید منابع کتابخانه­ها با تخفیف مناسب فراهم آمد که جا دارد از همکاری مدیر کل ارشاد اسلامی، همکاران و دست اندرکاران این نمایشگاه تشکر نمائیم.

مدیر کل اداره اطلاع رسانی ادامه داد: در این رابطه مبلغ ده میلیون تومان بن حمایتی برای کتابخانه های مدارس علمیه کشور از سوی اداره کل ارشاد در اختیار معاونت قرار گرفت و مبلغ قابل توجهی بن خرید کتاب نیز از طریق اداره کل ارشاد خریداری شد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اضافه کرد: این دفتر در مجموع مبلغ هشتاد میلیون تومان بن خرید کتاب در اختیار داشت که تمام این مبلغ صرف خرید کتاب از نمایشگاه مذکور گردید. عملیات تفکیک کتاب ها براساس درخواست مدارس حوزه های علمیه پس از رسیدن کتب به انبار کتاب معاونت انجام و ارسال کتب به مدارس استان ها آغاز خواهد شد.

مدیر کل اداره اطلاع رسانی در پایان اظهار امیدواری کرد: کتب مذکور قبل از پایان سال در اختیار کتابخانه های مدارس علمیه قرار گیرد. لازم به ذکر است تمامی بن های مذکور جهت تامین منابع کتابخانه های حوزه علمیه اختصاص یافته بود. این معاونت هیچ گونه بن کتابی را برای خرید شخصی طلاب از نمایشگاه در اختیار نداشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha