شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
l

حوزه / دکتر حجت الله ابراهیمیان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با پرفسور دكتر محاسن معاون وزير دين اندونزي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الله ابراهيميان با حضور در محل وزارت ديني اندونزي با آقاي پرفسور دكتر محاسن معاون ارشاد اسلامي وزير دين اندونزي ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به قدمت و جايگاه كشور ايران گفت: رشد ايران اسلامي در زمينه ترويج معارف اسلامي بسيار گسترده بوده كه اين امر در جهان اسلام قابل تقدیر است.

وي در ادامه با توجه به وظایف معاونت فوق، به‌صورت مشخص، اهداف و وظايف دو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و اوقاف و امور خيريه را تشريح كرد.

ابراهيميان در ادامه تمايل مسئولان جمهوري اسلامي را براي تعامل سازنده با معاونت ارشاد اسلامي وزارت دين يادآور شد و اظهار داشت: با توجه به فعاليت‌هاي معاونت ارشاد اسلامي در وزارت دين، حضور سازمان هاي مرتبط با فعاليت‌هاي اين وزارتخانه از جمهوري اسلامي ايران، مي‌تواند، فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني دو كشور را تعميق بخشد.

در اين ديدار پرفسور دكتر محاسن معاون وزير دين اندونزي نيز ضمن خوش آمد گويي به رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در اين معاونت چند اداره كل وجود دارد كه در زمينه مباحث مختلف از جمله اداره کل احكام اسلامي شامل نكاح، امور مساجد، غذاي حلال و تعيين اول ماه مبارك رمضان و شوال فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: همچنين يكي از ادارات ما اداره کل ارشاد اسلامي است كه فعاليت آن شامل ترويج مباحث اسلامي، بزرگداشت ايام اسلامي و همكاري با سازمان‌هاي اسلامي چون مجلس العلما، نهضت العلما و محمديه است.

معاون وزير دين اندونزي بيان داشت: از ديگر ادارات كل ما مي‌توان به اداره امور صدقات و زكات و همچنين اداره امور وقف اشاره كرد كه هر كدام به وظايف خود در اين راستا مي‌پردازند.

پرفسور دكتر محاسن اذعان داشت: ايران و اندونزي از قديم الايام با هم مرتبط بوده‌اند و يكي از تحليل‌ها در مورد ورود اسلام به اندونزي تلاش ايرانيان بوده است.

وي عنوان داشت: معاون رئيس جمهور جناب آقاي يوسف كالا تاكيد دارند كه اسلام رحمه للعالمين كه در اندونزي وجود دارد بايد در سراسر جهان شهرت پيدا كند و در اين زمينه ايران مي‌تواند با همكاري اندونزي نقش كليدي ايفا كند.

 معاون وزير ديني اندونزي نيز عنوان داشت: تاكنون در زمينه اعزام قاريان و حافظان اندونزيايي به ايران و بالعكس روابط خوبي داشتيم، اما در زمينه ارشاد اسلامي، فرهنگ توريسم اسلامي و موضوع وقف مايل هستيم با جمهوري اسلامي ايران ارتباط داشته باشيم و در اين زمينه اندونزي در حال برنامه ريزي براي گردشگري ديني است به طوري كه سياحت افراد همراه با ارتقاي ايمان باشد و از آنجا كه جمهوري اسلامي ايران تحربياتي در اين زمينه دارد آماده ايم تا از آن تجربيات استفاده كنيم.

* 400 هزار قطعه زمین وقفی در اندونزی

پرفسور دكتر محاسن گفت: ما در اندونزي در بيش از 400 هزار نقطه زمين‌هاي وقفي داريم كه در اين زمينه استفاده از تجربيات اقتصادي ايران براي زمين‌هاي وقفي نيز براي ما مغتنم خواهد بود.

وي بيان داشت: به منظور تحقق عملي اين موارد از حضور مسئولان ايراني در اندونزي استقبال خواهيم كرد.

شايان ذكر است در پايان مقرر شد از طريق مقتضي موضع درخواست حضور رؤساي سازمان هاي محترم فرهنگ و ارتباطات اسلامي و نيز اوقاف و امور خيريه برای سفر به اندونزي پيگيري شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha