سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اندونزی

حوزه / در دیدار رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با رئیس دانشگاه اسلامی استان سوماترای شمالی همکاری دانشکاه اسلامی مدان با ایران در خصوص اسلامی سازی علوم مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با آقای فاضل لوبیس رئیس دانشگاه اسلامی شهر مدان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس دانشگاه مدان اظهار داشت: این دانشگاه 9000 دانشجو و 500 هیئت علمی دارد. همچنین فضای آموزشی در 3 مجتمع آموزشی مجموعا 25 هکتار قرار  دارد.

سپس رئیس دانشگاه اسلامی سوماترای شمالی در باره وضعیت و پیشرفت های ایران پرسید و رایزن فرهنگی جواب های لازم را ارائه داد.

در ادامه رئیس دانشگاه اظهار داشت: که یکی از برنامه های دانشگاه، اسلامی سازی علوم است که ما خواستار همکاری با ایران در این زمینه هستیم.

همچنین وی اعلام آمادگی برای امضای تفاهمنامه هایی با دانشگاه های ایران در این زمینه نمود و اظهار داشت: زبان فارسی زبان اسلام است و ما در کنار تدریس زبان عربی و انگلیسی در این دانشگاه خواستار آموزش زبان فارسی برای دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه ادامه داد: آمریکا و عربستان با اینکه فعالیت چندانی  ندارند اما اتاق های آنان در کتاب خانه مرکزی این دانشگاه دایر است که ما رسما اعلام می نماییم آمادگی افتتاح اتاق ایران در کنار اتاق های آمریکا و عربستان را داریم.

ابراهیمیان نیز در این دیدار از نگرش مثبت ریاست دانشگاه تقدیر کرد و هر سه موضوع را مهم توصیف نمود و اظهار امیدواری کرد: در فرصت مناسب ترتیبی داده خواهد شد که با دانشگاه های مشابه  که در اسلامی سازی علوم کار علمی انجام داده اند تفاهمنامه ای جهت همکاری امضا شود و در خصوص تدریس زبان فارسی این آمادگی وجود دارد که استادی ایرانی به طور 6 ماهه یا یک ساله با دعوت دانشگاه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: در خصوص اتاق ایران هیچ مانعی برای بازگشایی آن وجود ندارد و پس از امضای تفاهم نامه توسط رایزن فرهنگی و ریاست دانشگاه، اقدام خواهد شد.

ریاست دانشگاه در ادامه خواستار منابع تفسیری فقهی و اصولی شیعی شد که رایزن فرهنگی مرکز کامپیوتری نور را تشریح کرد و مقرر شد محصولات این مرکز در آینده تقدیم ریاست دانشگاه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha