پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اندونزی

پرفسور حمکا حق رئیس سازمان «بیت المسلمین» و عضو پارلمان اندونزی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب گفت: «ساده زیستی، دست پاکی همراه با هیبت معنوی در رهبر ایران مشهود بود. او را بالاتر از پاپ یافتم.»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر حجت الله ابراهیمیان رایزن فزهنگی ایران در اندونزی با پرفسور دکتر حمکا حق رئیس سازمان «بیت المسلمین» و عضو پارلمان اندونزی در محل دفتر وی در پارلمان اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

با دیدن ایران شگفت زده شدم

پرفسور حمکا حق با تلاش رایزنی فرهنگی به همراه 7 نفر از شخصیت های اندونزیایی در همایش «جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام» که اخیرا در شهر مقدس قم برگزار گردید، شرکت نمود.

در ابتدا پرفسور حمکا حق که خود استاد تمام دانشگاه اسلامی علاء الدین ماکاسار در رشته علوم اسلامی می باشد، اظهار داشت : «ما فکر می کردیم ایران بعد از تحریم، کشوری عقب مانده شده است. ولی حقیقتا با دیدن ایران شگفت زده شدم. وضعیت ظاهر شهر تهران و قم مرا متعجب نمود. در ایران علمای سنی و شیعه را دیدم که به راحتی تعامل داشتند و روابط حسنه ای بین آنها برقرار بود.

عضو پارلمان اندونزی در خصوص دیدار خود و هیأت همراه با  رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : «ساده زیستی، دست پاکی همراه با هیبت معنوی در رهبر ایران مشهود بود. او را بالاتر از پاپ یافتم.»

او در ادامه اظهار داشت: «صلوات های مکرر ایرانیان نشان دهنده اوج محبت شان به نبی محمد (ص) و اولاد ایشان می باشد و ما هم در اندونزی از محبان اهل بیت (ع) هستیم.»

این استاد دانشگاه گفت : «چه طور همه مسیحیان متحدند و نمی گویند که ما کاتولیک یا پروتستان هستیم. ما همه باید متحد باشیم و قدرت واحده را تشکیل دهیم.»

او در ادامه کتب امام خمینی و علمای شیعه را خواستار شد و اظهار داشت : « ما با مطالعه این کتاب ها قصد داریم سوء تفاهم را از بین ببریم. چون افرادی در رسانه ها هستند که به دنبال شیطنت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند.»

پرفسور حمکا حق اظهار داشت : «سازمان بیت المسلمین که خود رئیس این سازمان هستم، نهادی است که علمای سازمان محمدیه و نهضت العلماء در آن جمع شده اند و هدف از ایجاد آن تسهیل تسامح و تحقق وحدت ملت اندونزی است به طوری که هدف مان این است که اسلام معتدل را به مردم منعکس کنیم و ما در این سازمان به دنبال همزیستی مسالمت آمیز میان شیعیان و اهل تسنن نیز هستیم.»

* توافق برای تشکیل کمیته علما

ابراهیمیان در ادامه ضمن تشکر از نقطه نظرات مثبت ایشان در خصوص ایران، وحدت جهان اسلام و آینده مسلمین، اظهار داشت : «شایسته است با پشتوانه در سازمان بیت المسلمین ارتباط علما میان ایران و اندونزی در قالب کمیته علما برقرار گردد.»

پرفسور حمکا حق، در پاسخ به این پیشنهاد اظهار داشت : « ما در سازمان بیت المسلمین این آمادگی را داریم که مسوولیت ایجاد این کمیته را شامل علمای ایران و اندونزی جهت تعاملات بیشتر به عهده بگیریم.»

در این خصوص مقرر شد پس از بررسی های لازم توسط رایزنی فرهنگی، اقدامات عملی در این خصوص انجام پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha