جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
l

حوزه / رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه زهرا اندونزی، ضمن تببین اصول موفقیت در طلبگی، به پرسشهای طلاب پاسخ داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و استاد حوزه علمیه قم که جهت شرکت در یک کنفرانس علمی به کشور اندونزی سفر کرده است، طی نشستی صمیمانه با اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه زهرا (س) این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در اين مراسم كه جمع زيادي از طلاب و اساتيد مدرسه علميه صديقه زهرا(س) اندونزي حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمين مختاري با قرائت حديثي از حضرت علي(ع) كه مي‌فرمايند؛ لا يحصل العلم الا بخمسه اشيا، اولها بكثره السوال و ثانيها بكثره الاشتغال و ثالثها بكثره الافعال و رابعها بخدمه الرجال و خامسها باستعانه ذي الجلال گفت: اين حديث يعني علم اگر بخواهد حاصل شود بايد 5 چيز باشد، اول سوالات زياد مطرح شود، دوم درگير بودن با مسائل علمي، سوم تهذيب نفس، چهارم خدمت به خلق و پنجم كمك از حضرت حق.

وي بيان داشت: اگر هر طلبه در طول دوران تحصيل خود بر اين اساس توجه داشته و به اين موضوع واقف باشد، قطعا پيشرفت كرده و مي‌تواند به مدارج علمي بالاتري با تهذيب نفس برسد.

رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي اذعان داشت: تهذيب نفس در ميان طلاب از اهميت بسياري برخوردار است و اگر فرد طلبه بخواهد در كارهاي خود موفق باشد بايد تقوا داشته و همه كارها را براي رضاي خداوند انجام دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پايان اين جلسه به سئوالات طلاب پاسخ داد و خاطراتي از دوران طلبگي خود در مدارس علميه مطرح كرد.

 

ديدار با قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا

رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي همچنین با قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا ديدار و گفتگو كرد.

حجت الاسلام مختاري در اين ديدار گفت: به نظر مي‌رسد پرداختن به موضوع هرمنوتيكي امر بسيار مهمي است كه پيشنهاد مي‌شود با حضور اساتيد ايراني كارگاه‌هاي آموزشي در اين خصوص برگزار شود.

وي گفت: همكاري ميان دو كشور در زمينه مسائل ديني و قرآني امري است كه موجب خشم دشمنان شده و توطئه آنها را خنثي مي‌كند.

مدیر موسسه پژوهشی عروة الوثقی اذعان داشت: بايد با همه وجود در عرصه مسائل ديني و ترويج مباحث اسلامي تلاش كنيم تا از اين طريق در برابر دشمنان ايستادگي كرده و اجازه عملي شدن توطئه‌هاي آنها را ندهيم.

پرفسور درويش هود قائم مقام دانشگاه علوم قرآني جاكارتا نيز در اين ديدار بر گسترش همكاري ميان دو طرف تاكيد كرد.

پرفسور درويش هود در حدود دو ماه پيش در ايران بود كه با پژوهشگاه مطالعات تقريبي نيز تفاهمنامه همكاري امضا كرد. اين ديدار در راستاي عملي سازي بيشتر مفاد آن تفاهمنامه صورت گرفت كه هر دو طرف بر گسترش روابط و همكاري‌هاي بيشتر تاكيد كرد.

در این نشست توافق شد که در آینده اساتیدی از ایران جهت تدریس بعضی از مباحث کاربردی به صورت موقت در دانشگاه علوم قرانی جاکارتا حضور یابند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha