جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: مصوبات این اجلاسیه برای مراکز و مسئولان ارسال خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری  عصر امروز در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 400عضو و هماهنگ با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

وی افزود: مصوبات این اجلاس در قالب کمیسیون ها و نظرات شفاهی به مراکز زیربط ارسال خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه  در ادامه به بیان بیانیه پایانی پرداخت که از جمله مباحث مطروحه در این بیانیه می توان به محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی، حفظ وحدت در صفوف مسلمانان،حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام اسلامی، توجه به اصل فرهنگ واقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی، حمایت و پشتیبانی از مراجع عظام تقلید، توجه به رفع مشکلات اقتصادی کشور، توجه به رفع مشکلات فرهنگی و... اشاره کرد.

وظایف مجمع رصد چالش های موجود در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژادرئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه نیز در سخنانی گفت: دردوره جدید  202دونفر در این مجمع انتخاب شده اند و هدف از تشکیل این مجمع، انتقال نظریات اساتید و فضلای حوزه علمیه به شورای جامعه مدرسین و حوزه های علمیه و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: از دیگر وظایف این مجمع رصد چالش های موجود در جامعه و ارایه پیشنهادات برای رفع آنها و ارایه راهکارها و پیشنهادات به شورای عالی حوزه های علمیه می باشد.

وی گفت: علمای بلاد باید بیش از پیش از طلاب و فضلای شهرستانی در حوزه علمیه قم استفاده کنند.

امربه معروف نهادینه شود

در ادامه این اجلاسیه حجت الاسلام والمسلمین سجادی از علمای شهرستان نور نیز   در سخنانی گفت: اقتصاد در رفتار فردی و اجتماعی متبلور می شود.

وی افزود: امروزه دنیای ما به سوی بی اخلاقی می رود و حوزه های علمیه در این عرصه وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  سجادی اظهارکرد: امیدواریم مطالبی که در این دو روز بیان شد جامه عمل بپوشد و در این مرکز جهاد و قیام و فقاهت شاهد تبلور این مسایل باشیم.

این استاد حوزه علمیه مازندران گفت: مباحثی در حوزه فرهنگ و امر به معروف و سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در این همایش عرضه شد که بسیار ارزشمند است  و امیدواریم در جامعه پیاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha