سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی چالش مورد توجه همه نهادها را " تشیع جدا شده از انقلاب اسلامی" خواند و گفت: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، تشیع انگلیسی در ایران مطرح گردیده و ما بدون هیچ کوتاهی باید با این تفکر مقابله کرده و بدانیم که اندیشه هایی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب درون شیعه پدید آمده که از طرف آنها حمایت می شوند و باعث تفرقه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امروز در همایش خانواده بین الملل اسلامی که در سالن همایش های اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به تبیین اهمیت حفظ بصیرت و هوشیاری برای مقابله باتوطئه های دشمنان اسلام پرداخت.

وی با اشاره به چالش هایی که باید مورد توجه همه نهادها و پیام آوران اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) باشد افزود: اولین مسئله و مشکل، وجود اختلافات و چالش های مذهبی است، چرا که نداشتن یک طرح هوشمندانه در برابر این چالش ها، ضعف بزرگی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی فعالیت کانون ها و نهادهای دلسوز برای ورود به این عرصه را تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: مجامع و کانون های اهل بیتی و همچنین چهره های فعال در عرصه بین الملل باید به طرح ریزی هوشمندانه در این زمینه بپردازند.

وی دومین مسئله را اختلافات درونی مجامع اهل بیتی دانست و گفت: مجامع حوزوی و یا غیر حوزوی، بدانند که جریان های اسلام ناب، توانایی همفکری منظم را دارد و لذا باید این اختلاف سلیقه ها را در جهت ایجاد توانایی برای هماهنگی بیشتر به کار ببرند.

رییس جامعة المصطفی العالمیه  سومین چالش مورد توجه نهادها را " تشیع جدا شده از انقلاب اسلامی" خواند و افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، تشیع انگلیسی در ایران مطرح گردیده و ما بدون هیچ تعارفی باید با این تفکر مقابله کرده و بدانیم که ما هرگز داعش را به عنوان یک اندیشه اسلامی نمی پذیریم؛ ولی باید بدانیم که اندیشه هایی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب درون شیعه پدید آمده که از طرف آنها حمایت می شوند و باعث تفرقه هستند

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی درباره چهارمین آسیب اظهار داشت: ابتلا به خرافات از مهم ترین آسیب ها است که نه تنها از تشیع انگلیسی، بلکه از یک سری جهالت ها ناشی می شود، به عبارت دیگر  ضعف پایه های معرفتی باعث این چالش بوده که تولید این فکر، ضعف تشیع را در پی خواهد داشت.

وی افزود: رواج روشنفکر زدگی‌ها و تمایل به گفتمان لیبرالیستی، کمونیستی و کم اعتمادی به نیروهای بومی برای حضور در صف نیروهای نخبه جهانی، از جمله مشکلات موجود است که از راه‌کار برون رفت از آن، توجه بیشتر مسئولین به این گونه افراد و همچنین رشد اعتماد به نفس و تحرک در این قشر از جامعه است.

وی در ارتباط با آسیب هفتم گفت: کمبود نیرو و کیفیت پایین نیروهای موجود آسیب دیگری است و با بررسی سرانه نیروهای جامعة المصطفی(ص) به این نتیجه رسیدهایم که حداقل به سیصدهزار روحانی و عالم دینی نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که در کلان جامعه نیاز به نقشه راه داریم، در این مسیر هم نیاز به طرح و برنامه داریم و لذا باید در این مسیر نظام راهبردی پایه گذاری شود و این نشست ها در پی برآورده کردن این هدف، پایه گذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پوراکبریان نیاز داود dpn IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    یکی از عوامل دین گریزی و فرار مغزها و تخلیه مراکز تحقیق،پالایش، تصفیه، بازنگری، ترمیم و توسعه فرهنگ و اخلاق و دین از حضور کارشناسان واقعی و مخلص و مومن، پارادوکس حکومت دینی جاری در کشور است که آنچه در طول زمان استقرار و رسمیت آن تاکنون مشهود و محسوس بوده فاصله غیر قابل توجیه عملکرد آن با اصول و اساس و بنیاد منتج از عنوان جمهوری اسلامی و قوانین لازم الاجرای آن (ولو شامل برخی ایرادات موجود) بوده و یکی از لوازم پیشگیری تشدید پروسه تخریب دین و مذهب و اخلاقیات و فرهنگ جامعه ، ایجاد سنخیت و تناسب بین عنوان رسمی و عملکرد حکومت است. یعنی با توجه به عدم ظرفیت و امکان عملی پیاده کردن اسلام در جامعه ناشی از فاصله غیرقابل توجیه مسئولین آن و نیز برخی اقشار جامعه موجود با اسلام و عدم آشتی پذیری آنان با دین و مذهب مورد ادعایشان، حداقل شهامت و جسارت تغییر عنوان و موارد ادعا از واژه های مقدس و مطلقی همچون جمهوریت و اسلام به واقعیت ملموس همگان و عدم بلوف زنی در تقنین مقررات و قوانین و برنامه های غیرممکن و خلاصه عدم اشاره به دین و مذهب و اعلام رسمی سکولاریسم در حوزه حکومت و دولت به خرج داده و دین و دینداران را از فاجعه موجود توسعه بی محابای عدم شفافیت، ابهام،کذب، دوگانگی، ریا، چاپلوسی، سرسپردگی، خشونت، تکفیر علمای غیروابسته برهانیم. الحمدلله الذی هدینا لهذا و نشهد ان لااله الاهو -