جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مس چی

حوزه/ سلسله نشست های تخصصی همایش «خانواده بین الملل اسلامی» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مرکز تحقیقات نور، جامعة المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور مدیران کانون های فرهنگی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون ارتباطات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی صبح امروز در نشست  تخصصی  این همایش، با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی و عرصه دیجیتال، اظهار داشت: دنیا  به سمت فضای مجازی در حال حرکت است و ما در این راستا سخنان بسیاری برای ارائه داریم که از ظرفیت هایی همچون سهولت ارتباطات، دسترسی آسان و مراکز متعدد تحقیقاتی اجتماعی می توان به اهداف خود دست پیدا کنیم.

محسن مسچی ابراز داشت: امروز فضای مجازی، مرزهای فیزیکی را درهم نوردیده و جغرافیا کم رنگ تر شده است؛ چراکه در این فضا به راحتی می توانیم به دیگر نقاط دنیا دسترسی داشته و تبادل ارتباطات و اطلاعات کنیم.

معاون ارتباطات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی با تأکید بر استفاده مناسب از فضای مجازی، خاطرنشان ساخت: نباید همانند علوم دیگر انفعالی وارد شویم؛ چراکه در این صورت از دیگر کشورها عقب خواهیم ماند.

این کارشناس عرصه فضای مجازی افزود: با عدم جدیت در این فضا، شکست خورده و دیگران بر ما تسلط پیدا می کنند.

80درصد اطلاعات در اختیار صهیونیست ها است

محسن مسچی تصریح کرد: امروز 80 درصد اطلاعات و اخبار در دست صهیونیست هاست که توسط 4 خبرگزاری برتر دنیا این اخبار انتقال پیدا کرده و به راحتی می توانند جریانات مهم را کمرنگ و جریان های غیرمهم را پررنگ کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از انقلاب های مخملی توسط سلطه دنیای مجازی بوده است و می توان از فتنه 88 در همین راستا نام برد که از سوی دشمنان با ابزار رسانه و فضای مجازی صورت گرفته است.

معاون ارتباطات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلام بیان داشت: امروزه یک فرد، یک اتاق، یک سازمان کوچک و حتی یک کانون فرهنکی می تواند جریان ساز اجتماعی باشد و شما عزیزان نیز باید به این أمر توجه داشته باشید با برنامه ریزی می توانید بر روی مخاطبان خود تأثیرگذار باشید.

این کارشناس عرصه فضای مجازی در ادامه به فعالیت های مرکز تحقیقاتی نور پرداخت و گفت: این مرکز یکی از مراکز وابسته به مقام معظم رهبری است که با تیزبینی ایشان  تشکیل شده است که نخستین آموزشگاه کامپیوتر برای طلاب و اولین توزیع کننده خط آی پی برای آنان بوده است.

مسچی با اشاره به رتبه نخست مرکز تحقیقاتی نور در سال 2009 در جهان، اظهار داشت: این مرکز در این سال توانست از میان 182 کشور جهان در رشته نرم افزار رتبه نخست را به دست آورد.

وی با اشاره به نرم افزار جامع التفاسیر، ابراز داشت: این نرم افزار با داوری در سه کشور هند، سوئد و مکزیک توانست رتبه اول را به دست آورد؛ در حالی که در آن سال داوری فقط در یک کشور صورت می گرفت.

معاون ارتباطات بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلام در پایانه با تأکید بر اینکه باید فعالانه در عرصه بین الملل حضور پیدا کنیم، خاطرنشان ساخت: موفقیت های بزرگ مرهون بودجه و امکانات نیست و در این راستا می توان به انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) اشاره کرد که با دست خالی و بدون بودجه توانست انقلابی به این عظمت برپا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha